J E N N I F E E R G E

Pluggvecka delux

Underbara dagar Permalink0
Hej bloggisar!
 
Denna vecka har jag haft en riiiktig pluggvecka. Det har jag typ varje vecka men denna har verkligen varit extrem känns det som! Och jag har varit så opepp på plugget hela veckan men jag tog mig igenom det och vet ni vad? Analysen är klar!!! Jag har fått ur mig den: nu återstår det bara att läsa om, skriva om och problematisera mera. Det är så mycket lättare när man väl spottat ur sig alla sina tankar. Det känns bra! Jag hoppas min handledare också tycker det är ok när vi ses på tisdag.
 
Vad som återstår av uppsatsen är följande:
- skriva om problemformuleringen och spetsa till syfte och frågeställningar (izi)
- skriva om metodens tillförlitlighet (izi)
- korrläsa analysen och vässa resonemangen (izi)
- skriva en fin diskussion som grädde på moset (izi)
 
SEN ÄR DEN KLAR?!?!
 
Wieeee! Den är för närvarande på 46 sidor.. har en känsla av att jag behöver radera lite text men det är liksom standard när jag skriver uppsatser hehe...
 
Och i veckan hann jag faktiskt med att göra värsta julbordet till mig själv! Det blev janssons frestelse och hemmagjorda köttbullar.. och så sill, kokt ägg och sallad.. mmm!! Sååå gott! Älskar julmat och kanske särskilt i sån här "liten" mängd.. så man inte tar allt på en gång och så blir det mos i amgen (men det är ju sååå gott!!). Plus så sitter det rätt fint med lite sallad till all julmat!
 
Men igår åkte jag hem till mamma o pappa och det var så skönt att komma bort från uppsatsen lite och få träffa familjen! Jag åkte redan vid halv ett så jag var framme tidigt. Då åkte jag, Tilda, pappi o Olle till väla för att handla de sista julklapparna. Så skönt att ha det avklarat! Nu återstår bara att slå in dom.
 
Och så har jag myst ofantligt mycket med zazze.. eller så mycket som han tillåter rättare sagt.. man måste göra det på hans villkor för at t han ska tycka att det är okej!
 
Jag, Tilda och mamma var ute och gick med lille zazzisson och det var så roligt! För han verkar verkligen älska snö.. det luktar så mumsigt tycker han.. och så doppar han hela lille nosen i snön så den blir alldeles vit.. sötnosseeennn!! Det var verkligen härligt!"
 
Och det var typ vindstilla ute och inte så där sueprduper kallt.. så det var alldeles gosigt och fint vinterväder, redan vinterparadiset har det varit ute idag. Det enda som saknades under vår promenad var möjligtvis solen men man kan väl inte få allt här i livet antar jag..
 
Åh det var verkligen härligt att komma hem till familjen igen tycker jag!! Behövde nog en paus från plugget och alla höga krav... ♥ nu ska jag tvätta av mig mitt smink och krypa ner i sängen med lite risgrynsgröt.. mums!
 
Imorgon väntar jobb.. undrar om snön är kvar då.. puss på er!
Till top