J E N N I F E E R G E

MUS Cake eyeliner

Smink Permalink0
 
God eftermiddag bloggisar!
 
Hur mår ni idag? Jag mår rätt okej faktiskt. Lite trött, men det är jag ju i princip konstant så. Jag var i Lund och grupparbetade 9-12, sen åkte jag hem och landade här hemma istället.. så skööööönt. Ringde om sommarjobb, hoppade in i duschen, tvättade håret, tog rena kläder, diskade undan, fikade med mig själv och bara.. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....... älskar såna eftermiddagar, det är nåt alldeles underbart med dom.
 
Men hur som helst så tänkte jag idag tipsa om en eyeliner jag köpte för några veckor sedan! Den kommer från make up store och nej vi har inte make up store i hässlehulm vad tror ni mina kära vänner, men vih ar kicks och dom är ju en återförsäljare av just make up store!
 
Det är en cake eyeliner och jag läste på lite snabbt på nätet innan jag bestämde mig för att prova en sån här! Har tidigare haft liquid eyeliner och det tycker jag är väldigt bra, men den tar slut fort = dyr i längden. Denna sägs att den ska va dryg och än så länge instämmer jag!
 
 
Så man får typ en ask med en liten skugga i mer eller mindre. Pensel får du köpa själv och min här ovan är eyeliner penseln från real techniques. Den är verkligen perfekt frö detta ändamål måste jag säga!
 
Du använder eyelinern tillsammans med vatten. Så du blöter penseln, doppar den i skuggan rör runt lite och sen smetar på. Det blir en fin konsistens som är lätt att applicera, men jag har ltie svårt för att få den riktigt sådär kolsvart! Men jag övar.
 
Rent generellt tycker jag den är jättebra! Som sagt lätt att applicera med en bra pensel och den är också lätt att sudda om man gör fel (vilket man gör om man heter jennifer jenkostsson hehehe)...
 
Dock! Så tycker jag att det faller ner mycket från den... det ramlar av små svarta korn i ansiktet liksom när den har torkat och det är ju inte särskilt snyggt. Detta har jag försökt lösa genom att först lägga ögonen klara innan jag tar basen eller själva ansiktet: för annars blir det garanterat svarta streck i huvudet som du får kladda ut när du är full i foundation och allt liksom när man är färdig: och då pajar man ju hela mästerverket!
 
Så det är ett stort minus men jag vet inte om det  är jag som har fel på ögonen eller appliceringen eller om den ska va så. Men än så länge kan jag leva med etta med tanke på:
1. dryghet
2. konsistens
3. lätthet att applicera
4 enkel att sudda
 
Dessutom tror jag det finns några tips om hur man kan göra på nätet, ni vet det finns ju allting online hallååå jag har bara inte orkat kolla där än. Men jag rekommenderar produkten faktiskt! Med reservation för att det kan falla ner svarta bitar och isåfall: gör ögonen först! Det är dessutom smart atrt göra ögonen först om man har skimriuga skuggor (som jag typ jämt har) har jag märkt. Annars ramlar det ner sååå mycket glitter så är man helt glittrig i ansiktet. Så ändra på ordningen bara så är problemet löst!
 
Den ligger under 200 kronor och är som sagt dryg så på så sätt är den himla prisvärd! Not sponsrad men ajg gillar den faktiskt...
 
 
Till top