J E N N I F E E R G E

Helgens helg

Underbara dagar Permalink1
 
Gooood morgon!
 
Här sitter jag framför datorn med en kopp kaffe och lite juice. Mums! Fick mig en fin liten morgonpromenad när jag gick hem idag igen. Så mysigt! ♥♥
 
Dock har det kommit lite snö här i Hässleholm?? Jag är inte ritkigt säker på vad jag känner inför detta men jag tror att jag vill att den ska smälta igen. Visst det är bara februari men liksom.. jag längtar ju efter våren! Minns ett år då det var snö på min födelsedag.. besvikelsen asså, besvikelsen..................
 
 
Men om vi tittar tillbaka till lördagen så blir vi lite mindre besvikna!
 
Vid fem var jag framme i Halmstad och då mötte Sofie upp mig och vi gick till hennes lägenhet. Såååååå fin den var!! Jag blev själv lite kär i den och den var ju 1+039505483 ggr finare än mina bajslägenheter i Göteborg (förlåt). Supermysigt hade du fått till det där inne!
 
Efter att ha fixat oss lite gick vi ut för att leta reda på nånstans att äta. Då råkar vi stöta ihop några av de inbjudna gästerna på gatan!! Snacka om slump. Så roligt att se dom där och så gick vi åt allihopa på Greek grill! Så roligt att träffa gamla bekantskaper igen och catcha up lite!
 
Jag tog en fetaburgare till mat. Den var väldigt god men pommesena var tyvärr lite tråkiga för de var inte helt 100% färdiga. Alltså lite för mjuka för min smak! Men i övrigt: mums.
 
Och här kan ni se kvällens outfit!!! Jag fick denna sammetsklännigen i julklapp och den ahr bara hängt i gaderoben och ropat på mig: använd mig använd mig använd mig. Men den är liksom liiiite för fin för att ha i skolan eller bara hemma så det får bli vid något special occasion... som ju detta inflyttningsmingel var!
 
 
Sen gick vi tillabka till lägenheten där det var uppdukat med lite snacks typ. Och så standard mingelmat: salta pinnar! Jag äter aldrig det annars men på såna här tillställningar är det liksom verkligen verkligen standard. No mingel without the salt pinns!
 
Vi väntade in övriga gäster som efterhand pling plongade på och så blev vi hela 11 stycken som hade det trevligt! Eftersom jag äter antidepressiva blev det inte så mycket alkohol för min del men vet ni vad mina vänner man kan ha trevligt ändå (in case you did not knorre).
 
Och återigen: LOOK AT DE DRESS... Så fin. Älskar urringnen hehe och skärningen där nere!
 
 
Vid tovltiden blev vi lämnade ensamma. Ingen ville följa med ut! Men vad gör väl det. Vi övervägde dock för en sekund att stanna hemma.. vi var ju trötta.. och det är liiiite jobbigt att gå ut. Men asså vet ni hur länge vi tjatat om en utgång på mårten, liksom en upprepning av alla andra gånger som varit helt supercpnajs. Så atte vi resonerrade och kom fram till att: om vi inte gör det här kommer vi ångra oss, DU KANSKE ÅNGRAR MIG IMONNNNN som little jinder säger och ja maybe men najje.
 
Så vi fräschade upp oss så gott det gick (jag menar vi är två superfräscha brudar redan innan så atte) sen begav vi oss! Så skönt att kunna gå dit istället för att köra bil! På vägen träffade vi på 91:an som Sofie vlle ta en selfie med. Klart man ställer upp som fotograf då!
 
Första movet efter man hängt av kläderna är såklart att gå på toa. Och vid toaletterna fanns jättefina selfeispeglar så vi tog en selfie!!! Det var ju fezzy liksom hallåååååååååååå och fezzy betyder alltså fest men eftersom fingrarna och mobilen inte alltid vill som man vill när det är fezzy så blev det inte festu tan fezzy. Potato potato typ? Ni förstår.
 
Och det var typ jättemycket folk på schalgergolvet vi bara yaaaas!! Sen dansade vi till stängningsdags och vrålade. Sofie lyckades snapa när vi sjunger till guld och gröna skogar och asså mina vänner dt gör ont i mina öron. Jag tror mest det är min sångröst som hörs men satan i gatan vad falskt det är!! USCH!!!!!!!!
 
Fast det var ju skiiiiiiiitkul!! Vi kom hem igen vid fyra och var lagom döda...
 
 
På söndagsmorgonen vaknade vi vid 9-tiden! Fatta vad lite sömn vi fick. Men ändå var båda två pigga och efter lite frukost på muminporslinet kändes det verkligen inte som om vi bara sovit 5 timmar!
 
Efter en kväll som lördagens är man inte så himla fräsch så det blev en dusch för både mig och Sofie. Så sköönt! Man blir som en ny människa. Sedan tog vi en promenix i 1h och snackade skit och snusk. Det var välbehövligt: och så härlgit att gå ut och andas lite havsluft! Här i Hässleholm får vi nöja oss med finjasjön och vem fasen pallar åka dit för att promenerA?? Där är inte ens nån havsluft herregud dis is de inland. Så man får passa på när man kan!
 
Till lunch blev det fetaostbiffar och asså jag har aldrig ätit det men oj det var ju löjligt gott! Och så lite couscous till, och det var löjligt längesen jag åt det. Mums!!! Sen kollade vi sex and the city och fikade innan det var dags att gå till tåget. Promenaden som slutade i en spurt ungefär eftersom vi var något sent ute så fick jag springa sista biten för att hinna! Men jag hann mina vänner, jag hann. 18.18 landade jag i hässleholm och en timme senare så åkte vi och handla mat på min favvoaffär maxi! Resten är historia, resten vet ni och nu: nu är det mundag!
 
Mundag lille mundag hur skall du spenderas jo i sängen. Not. Jag tänkte sticka iväg och simma en stund när frukosten lagt sig till rätta i magen och sen plugga lite under dagen! Det va längesen ajg simmade eftersom jag varit lite förkyld men nu är det minsann dags igen. Ska bli skönt!
 
Tack Sofie och alla minglare för en superolig och najsig helg! ♥
#1 - - Anonym:

Stort tack för helgen, verkligen mysigt! Behövs verkligen ingen alkohol för att fixa fezy, vi var nog nyktrast men ändå mest Wild and crazy på Mårten 😉 😂😂 Roligt att du gillade lägenheten! 😍❤

Svar: Hahaha så saaant! 😂😂 Den va superfin! 😍❤
jennifeerge.blogg.se

Till top