J E N N I F E E R G E

Sminktips

Shopping, Smink Permalink0
 
Goood morning bloggisar!
 
För typ en vecka sen fick jag hem två läppstift som jag beställt från cocopanda! De är från märket wet'n'wild. Jag har lite grann dissat det för mig själv för det är ett sånt billighetsmärke så tänkte att det var dåligt, men när till och med Lisette Alfredsson på youtube tipsar om det (och hon är typ min favvoyoutuber vad gäller smink) så kände jag att jag måste prova!!!
 
De är alltså billiga och kostar typ 47 kr styck på cocopanda! Jag köpte färgerna "bare it all" och "in the flesh". Är dom små får man ta två typ fast snarare är dom billiga kan man köpa fleraaaa!!
 
 
 
Ja som ni kan se så har jag ju då använt dom och ett stort minus med dessa är att de blir kladdiga i förpackningen! Typ direkt! Tror det är för att jag är lite hastig när jag sätter på korken och korken sitter i sin tur lite löst och kladdar runt. Men om vi bortser från kladdet på bilden (ursäkta ass ådet ser lite sjabbigt ut jag vet..) så är jag faktiskt väldigt nöjd med dom här!
 
Den som ni ser närmast som är lite mer röd i tonen och mer nude-ig är "bare it all". Den är så fin! Asså typ brunorangeröddiskret. Jag känner att jag behövde något mer diskret. Sen den andra mer rosa är "in the flesh" och den är också diskret men lite mer rosaröd typ. Asså jag suger på färg. Men de är sååå fina på!
 
De blir matta vid applicering och så håller dom i typ evigheter. Tycker nästan de är bättre än nyx matte lip cream och den älskar jag! Med tanke på priset är de verkligen prisvärda...! Och om man googlar på bare it all verkar det som att den är en dupe på ett mac läppstift.. tips tips för er som vill spara pengar hehe.
 
 
Sen så beställde jag även en primer från w7! Denna är grön för att den ska motverka rödhet i ansiktet och om det är något jag är i ansiktet förutom torr så är det röd......
 
Och mina vänner jag tycker faktiskt den funkar!! Asså inte så att man blir helt WOW inte als röd men den dämpar verkligen det röda och gör det lättare att täcka med foundation! Den tar inte bort det röda från finnar eller liknande så mycket utan mer den röda tonen i ansiktet eller vad man ska säga, och jag är himla röd på sina ställen. Så den är perfekt för mig!
 
Dessutom är den typ skön att ta på och ha i ansiktet. Me likeeeyyy!!
 
Och igår köpte jag en dip liner från make up store! Har aldrig provat det så den ska jag inviga nu! Om den är bra får ni tips om den också. Jag gillar eyelinern schwing från the balm men asså när man ska göra vingar så tar den slut direkt. Så tänkte jag provar något nytt! Det är aldrig fel..
 
Nu ska jag göra mig i ordning! Vid 11.18 kommer Celine till Hässleholm c och så ska vi hänga en stund idag!! Ska bli så kul ♥
 
 
 
Till top