J E N N I F E E R G E

Ansiktsmask

Shopping, Smink Permalink0
 
I julklapp önskade jag mig en ansiktsmask från the body shop. Jag fick dock ingen, utan fick istället ett presentkort så att jag kunde köpa den mask som passade mitt hue bäst!
 
Det blev en mask för torr hud (eftersom jag är väldigt torr i ansiktet) och den heter "Ethiopian honey". Jag köpte även en applikator, för har hört talas om att  det är bäst att använda en sådan för att komma åt överallt i huvudet och för att inte slösa på produkten liksom.
 
Och nu har jag använt den några gånger så jag tänkte faktiskt jag skulle tipsa om den. Jag tycker den återfuktar bra och så är den skön i konsistensen och luktar gott!! Den luktar faktiskt honung typ. I början sved den lite och jag antar att det är för at jag är så torr.. men efteråt blir man mjuk och len!
 
Man applicerar den och har den på i typ 10 minuter sen tvättar man av och så upprepar man detta typ 2-3 ggr i veckan.
 
Och för er som inte har torr hud men som ändå vill prova body shops ansiktsmasker (de är ju ltie inne nu känns det som alla youtubers använder dom eller är det bara som d et känns??) så finns där andra sorter för andra hudtyper!
 
Nu ska jag göra mig redo för att gå och simma! Asså det var evigheter sist och jag är lite nervös, ny simhall och allt liksom men vad kan hända.. ja man kan drunkna men det är ju typ osannolikt. Heja heja! Ska bli så skönt och fatta vad stolt jag kommer va över mig själv sen när jag klarat av det ♥.
Till top