J E N N I F E E R G E

Helgen!

Dagar i bilder Permalink0
 
Glad måndag på er bloggisar!
 
Då var det alltså en ny vecka som ligger framför oss och jag börjar denna bloggvecka med att återberätta min helg! På fredagen var jag ledig och tog det mest lugnt innan jag gjorde mig redo för att åka ner till Lund för att gå på nation! Vi var på Hallands nation och det var grease tema. Jag försökte göra mig lite greasig fast diskret liksom. Ni vet Sandy har ju svarta byxor och svart tröja i slutet plus lockigt hår och rött läppstift: dis is my version. Croptop höga byxor lite trippeltångat hår och rosa läppar wopoowwowowow!! Snyggt ändå va?
 
Jag gillar verkligen att trippeltånga håret men det tar minsann en evighet. Men det blir ju så fint!
 
Vi hade lite förfest hos en av klasskamraterna innan vi gick till nationen. Eftersom tågen till hässleholm går såå sällan så hann jag bara vara med typ tjugo min inne på nationen inann jag fick springa till bussen och springa till tåget.
 
 
Och på lördagen ås hade jag och Tilda sedan innan bestämt att vi skulle åka till Emporia! Wiho. Egentligen tänkte vi att hon skulle komma till Hässle och så toog vi tåget direkt ner till Hyllie, men på helgen så är alla tåg mellan hässle-lund instäldla........ SNARK. Så det skulle ta typ 29084219084 timmar.
 
Så istället hoppade jag på tåget till Klippan där Tilda också hoppade på och så åkte vi till Helsingborg, bytte där och så vidare ner mot Hyllie! Perfekt.
 
Tågresan var väääldigt lång men vi roade oss med snapchat. Eller ja, tilda roade sig jag kollade mest på och blev fotad som den modell man är. Här ovan har vi listat standardsnapemojis från killar i valfri ålder. Särskilt i Tildas ålder. Har ni hört talas om appen yellow förresten? Det är typ som tinder för barn, fast inte alls lika diskret och "vuxet". Den borde förbjudas.
 
 
När vi kom fram letade vi direkt reda på maten! Fast eh ja det tog ju ett tag eftersom varken jag eller Tilda hittar på emporia. Det är ju värsta labyrinten med alla våningar och snurrelisnurrsnurr.
 
Vi åt på kinamat som Tilda så fint sa. Jag tog pad thai med räkor MMMMUMSSSSSS och Tilda tog nudlar och kyckling. Efteråt blev vi så mätta att typ byxorna sprack.
 
 
Vi kom hem igen vid åtta-tiden! Båda två var npöjda med sina fynd, tilda hade köpt diverse märkeskläder typ och jag var mest nöjd med mitt fynd på ica: 3 plopp för 10 kr!! Asså fatta vad billigt.
 
Men sen köpte jag nya stövlar också som jag tycker är löööjligt snygga. Hehe.
 
Väl hemma hoppade jag i mitt sammetset och tog fjortisbilder med Tilda. Det roliga är att jag har exakt wsåna här biler på datorn också där jag står i spegel nmed blixt från typ 2008, där man bara ser typ kroppen inget ansikte. Vilka tider.
 
Och så åt vi äpplepaj som mamma och pappa hade bakat och kollade lite på skam innan läggdags. Vid tio-tiden var jag typ död!
 
 
Okej jag kan inte låta bli här har ni då en bild från min fjortistid asså hahahaha det är ju precis såna här bilder tilda också tar!! Vafasen jag trodde det var ute! Denna är från 26 mars 2009 och jag skäms bara lite nu men då tyckte jag den va jättecool. Tydligen är detta alltså fortfarande coolt men det kanske bara är coolt när man är 14 och inte när man är 21.. hehehehe...
 
Pls note rummet liksom den lilla tvn, lammet på krokarna, väskorna och så min grejsilemi¨´ojs jag gjorde i slöjden. Mm vilka tider.
 
 
Och igår efter att jag och mamma varit ute på en liten förmiddagspromenix var jag såå sugen på scones så jag gjorde glutenfria sådana! Mmm. Dom var väldigt goda, men de fastnade typ i botten på muffinsformarna! Sånt kan man ju bli lite besviken på.
 
Blev också besviken på att jag inte tog med mig min kamera. Då hade ni fått sjukt fina bilder på sconsen! Och ajag hade kunnat ta med den på emporia så kunde ni fått söta bilder på mig och Tilda när vi åt istället för såna här fula snapchat mobilbilder. Hm. Sen är jag så feg så jag tycker det är lite pinsamt med systemkamera på ofentliga platser men hallåå? Vi lever i en digital värld????? det är väl lika skämmigt som att ha en mobbe och mina vänner alla har en mobbe typ alla fotqar sin mat och varandra let the revolution BEGIN typ!
 
Var så trött när jag kom hem igår och lite depp. Repade mig hos crushis och nu är ajg hemma igen och idag väntar plugg. Och så tror jag jag måste spela sims..........
 
Jag har blivit förkyld förresten. har så ont i halsen (fast det är värst på morgoen noch kvällen) och har värsta whiskeyrösten! Not najs.
 
Nåväl. Nu får jag nog sätta igång lite om ajg ska få något gjort idag!
Till top