J E N N I F E E R G E

Gardiner!

Inredning, Underbara dagar Permalink1
Tänk vad ett par gardiner kan göra med ett rum..!
 
Igår visade mormor mig en påse från hemtex och där i låg två st gardiner som hon tyckte passa bra i mitt hem! Och som dom passa..
 
De är gröna, de är växtliga och de släpper in supermycket ljus. Dessutom var de alldeles lagom i längden! Snacka om fullträff.
 
Dessutom var vi på förmedingscentralen idag och där hittade jag en matta jag kikat på på nätet... den var väldigt fin och efter att ha fått lite råd av mormor och jerker kom vi fram till att den nog skulle passa bra under matbordet i vardagsrummet! Men den på förmedlingscentralen var tyvärr för liten men nu vet jag ju vad jag vill ha liksom..!
 
Sakta men säker börjar mitt hem bli mer mitt och så som jag vill ha det.. ♥
Mormor och jerker hjälpte mig även att sätta upp gardiner i sovrummet! Men dessa hade jag sen tidigare, de köpte jag när jag bodde i göteborg men de har liksom aldrig kommit upp här.. förrän nu!
 
Och även sovrummet blev ju ett helt nytt rum! Såååå fint... trodde inte gardiner gjorde så stor skillnad men uppenbarligen.
 
Det fanns jättemånga fina kristallkronor på förmedlingscentralen och jag vill verkligen ha en sådan i sovrummet.. men asså dom kostade från 1 900 - 12 500 kr!! Lite väl dyrt va... så det får jag leta vidare efter! Har ju egentlingen ingen ekonomi till att köpa massa grejer till hemmet men det är ju så mysigt.. ♥
 
Älskar förresten hur inredning och hem/hus har blivit ett så stort projekt för många och typ ett sätt att upprätthålla en bild av sig själv. Tänker främst på föräldrar som gör typ superfina barnrum och lägger ut på fb... ibland känns det som om det kanske ite är för barnets skull och kanske inte det barnet vill utan bara för att ja få lite likes.. men det är väl inget fel på det men jag tyckte det var en intressant tanke. Jag minns liksom mitt blåa (fula) rum och inte fasen ville mina föräldrar göra massa piffidiff där inne.. fattar ni?? (no offence till mami papi utan bara ett konstaterande!!)
 
Annars så har jag och mormor gjort lakritsparfait idag som vi snart ska ha till fika! Ska bli så mumsigt att prova det. Jag var hos psykologen 14.30 och det var väldigt skönt. Vi jobbar på och jag har fått ny läxa. Fick beröm för att jag tog mig själv på allvar och att jag tog mig ledigt de här 3 dagarna för att ta hand om mig.. visar på gott självomhändertagande och det behöver jenfår jenkostsson. Ta hand om sig, alltså!
 
Och väl omhändertagen blir man som sagt här.. jag bara löser massa sudoku, äter massa god mat och umgås med världens bästa mormor och jerker! ♥
 
 
 
 
 

#1 - - Mamma:

Vad tjusigt!!! 👍🏼😀😀

Till top