J E N N I F E E R G E

♥ ABH cream contour ♥

Shopping, Smink Permalink0
Som jag har längtat efter att få skriva om den här produkten!! Jag kötpe den redan i april tror jag, men jag har väntat med att lägga upp den här för jag har velat ge den en ärlig chans (samt ta slut på min andra cream contour palett från makeup revolution)...
 
Men nu! Nu är det dags att snacka om den magiska paletten: anastasias cream contour palette! Min är i färgen fair, den ljusaste, eftersom jag ju är en blekfis.
 
Paletten är dyr (jättedyr) men det känns redan nu att det är en dryg produkt.. och den är pigmenterad och jättebra.
 
Färgerna är alldeles perfekta. Den bruna kalla längst ner till vänster är lagom kall, passar perfekt vid kindbenen, den i mitten är lite mer bronzer-aktig eftersom den är varmare och den mörkaste är bra att ha liksom när man verkligen vill fördjupa eller om man vill köra hård contour typ! Ni fattar.
 
De ljusa är också väldigt fina, den vita är en liten skimrig som jag inte riktigt vet var jag ska lägga men idag kom den på näsan och lite på kindbenen.
 
Så om man ska jämföra med budget varianten från makeup revolution, som är den enda andra cream contour jag provat så vinner ju abh! Asså makeup revolutionen är bra, den är som sagt billig och bra att ha för att "öva sig" hur man ska lägga sin contour. Men färgerna är varmare och de ljusaste ljusa är inte ljusa nog för att highlighta min hud.. så just därför gillar jag denna för de ljusa är verkligen ljusa! 
 
Dock är skuggorna från abh lite hårda.. dom från makeup revolution är lättare, krämigare typ att jobba med.. men så har jag sett massa beautyfolk på insta använda nån slags oljedropp i sina paletter och VIPS så gårdet typ att måla med skuggan!!
 
Så jag googlade runt lite och beställde till slut duraline från inglot!! Det är typ en liten vätska som gör puder till kräm och som ja löser upp dina krämprodukter (ex gel eyeliner, ögonbrynspomade och så då krämcontour).
 
Den är så bra! Och så dryg. Det räcker med en liten droppe och så blandar man runt och vips! Lätt att applicera. Youtuba om ni är nyfikna och vill veta mer!
 
Är så glad att jag investerade i detta även om det var dyrt. Det är roligt att leka med och man lär sig lite varje dag! Men det hade såklart varit najs om det kommit ett budgetmärke som slog ut dom här.. men jag har googlat runt och har faktiskt inte hittat något. Det mesta är i puderform och jag älskar ju krämformen..
 
Så både duralinen och contour paletten rekommenderas! Tycker det sitter bra och länge i ansiktet dessutom!
 
Nu har jag typ precis landat i datorstolen efter en första arbetsdag. Det känns toppen!♥
Till top