J E N N I F E E R G E

Pappa-gryta

Dagar i bilder Permalink1
Hörrni idag blev det en liten "pappa-gryta" till middag! Eller ja, till matlådor, för jag åt bara fil och macka till middag.
 
Vad är då en pappa-gryta tänker ni?? Jo det är när man tar inspiration från pappas mumsgrytor och slänger ihop det som han brukar ta typ kött, svamp, lite soja lite grädde lite ost lite bla bla och VIPS blir det jättegott! Älskar dina grytor daddi ♥
 
Min höll ju då inte riktigt samma klass men såsen blev jättegod! Kanske för jag "råkade" ta en hel paket med creme bonjour ost med smak av kantarell.. asså omg.. jag kommer dö på lunchen imorgon av godhet. Äntligen en rolig matlåda!
 
På tal om lunch så var min lunch idag sååå välbehövlig!! Morgonen var superintensiv och jag kände typ: hur ska jag klara telefontid + besök + handlägga ärenden.. öhhhhhh..................................... men efter en timme hemma var jag som en ny person! Kom till jobbet med lugn i kroppen,  insåg det var inte så panikigt, det ringde inte så många på telefontiden, besöket uteblev, jag fick handlagt  en del.. men morgonen var verkligen intensiv.
 
När vi kom hem var det rätt in i duschen mer eller mindre, äta lite snabbt och sen vips var klockan 12!! Tur man bor nära jobbet och inte behöver ställa alarm alltför tidigt på morgonen.
 
Så efter jobbet har jag alltså fixat matlådor men jag cyklade också en runda till maxi och handlade lite förnödenheter. Jag älskar verkligen min cykel! Det är min bästa vän. Om ni nån med en silvrig/grön cylle och ofta i typ tights eller munkis eller vit regnjacka JA det är jennifer påväg till maxi, hälsa gärna, jag är supertrevlig och hälsar alltid tillbaka!
 
Hällde även upp min flädersaft i glasflaskor.. och asså mina vänner.. o-m-g vad god den var!! Tog kanske lite mer socker denna gången än förra gången och o-m-g vad gott det blev. Åh! Hade nästan o-m-g glömt bort hur gott flädersaft överhuvudtaget är!!
 
Tänk att imorgon är det redan torsdag. Fast jag tycker jobbe-lunken är rätt härlig. Som ni vet gillar jenfår rutiner..
 
Nu blir det sängen för min del! Puss på er!♥
 

#1 - - Daddi:

Vad roligt att du inspireras av mina grytor. Jag inspireras av din blogg :-)

Till top