J E N N I F E E R G E

22-års kalas!

Fika, Underbara dagar Permalink2
 
Äntligen så kom dagen d: kalasdagen!!
 
Åh mina vänner som jag längtat och planerat för mitt lilla kalas. Jag tycker det är så löjligt roligt. I fredags, den 3 mars så fyllde jag hela 22 år! Ja tänka sig att ännu ett år gått och att jag numera bor i Skåne och inte i Göteborg, det trodde jag nog inte för ett år sen... även om jag hade många funderingar.
 
Så i fredags var jag hemma och åt middag och lite godis! Fick även öppn at två paket. Sen körde jag hem till Hässleholm igen och fick bärhjälp med de tunga borden. Perfekt att jag kunde få hit dem dagen innan så jag hann förbereda en fin dukning! Det roade jag mig med på lördagsförmiddagen.
 
 
Jag hade köpt pappersduk på Maxi i guld (i löv guld) och så matchande servetter och serpentiner. Till porslin använde jag min servis maria björnbär! Den är så fin och gullig. Plus det är såå gott att dricka ur små kaffemuggar jämfört med de stora gignatiska man brukar ha i vanliga fall.
 
Under förmiddagen så städade jag undan det sista (hade ju städat det mesta dagen innan, halååå jag har förberett detta hela veckan bokstavligt talat) och var så snabb att jag till och med hann gå ut en snabbisrunda!
 
 
Efter promenixen hoppade jag in i duschen och grjode mig i ordning!
 
Och som ni kanske ser, om ni tittar extra noga, så är mitt hår något gråare! Det var en födelsedagspresent till mig själv: ett frisörbesök! Så i torsdags kl 15 satte sig en förväntansfull jenkost i frisörstolen och bad om att få gråare hår och att få jämna ut utväxten med en ombre! Blev vääälidgt nöjd. Vi slingade dock inte i längderna eftersom det redan är så slitet, så jag får försöka underhålla det med silverschampoo så det håller sin fina gråa nyans som det fick av nyanseringen som min frisör la i!
 
Jahaja dagens sminkning var ändå ganska neutral!! På läpparna har jag bare it all från wet n wild som jag tipsat om innan, asså det är så bra. Det satt kvar även efter att ha ätit massa kakor?? Bara en sån sak!
 
 
Måste visa outfiten också!
 
Även detta var en födelsedagspresent till mig själv (som ni kanske kommer ihåg i veckan när jag skrev att jag vatt påhm och köpte en födelsedagsoutfit...) hehe! Det är en typ petrolgrön body från hm. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
 
Asså jag är helt frälst i bodysar nu. Och tänk att min body ändå pasar i body!! Det trodde jag aldrig!! Min body är väl rätt fin ändå??
 
Jag var i alla fall totalkär i min outfit! Så snyggt med höga byxor till.
 
 
Jahaja sen näramde sig klockan 3 och jag fixade med det allra allra sista inför ankomsten... Jag hade ordnat ett litet kakbord i hörnan bredvid min schäslong.
 
Det var altlså köksbordet som flyttat in i vardagsrummet och klätts i en pappersduk i silver och sen fått en massa underlägg och kakfat på sig..
 
Notera gärna pip-kannan! Den fick jag av mamma i inflyuttnigspresnet och jag ÄLSKAR DEN! Igår fick den alltså äntligen invigas. Den är så fruktansvärt fin.
 
Vid ca tio i tre plingade det på för första gången och då var det mormor och Jerker som kom! Därefter droppade resterande kalasfirare in och alla fick se min lägenhet som nu var kalasredo och superstädad (iaf enligt mig)...
 
 
Kakorna var ju klara sen längre tillbaka (som sagt i have planned dis all week om inte mer) men jag tog tyvärr ut dom från frysen lite sent så vi fick vänta på dom ett bra tag innan vi kunde hugga in!
 
Så jag passade på att öppna presenter innan fikan!
 
 
Jag fick många jättefina presenter!! Är såå glad för dem och tänkte fota dem och lägga upp bilder i ett annat inlägg! Där var massa gulddetaljer och så lite lukta gott, lite göra gott och lite se fint ut.. typ.. ni får se senare helt enkelt!
 
Efter paketöppningen fick jag lite hjälp med att ställa fram och fixa färdigt kakorna så at vi kunde börja fika!
 
 
Tadaaaaaaaaaaaa!!!!
 
Vilket kakbord va?
 
Ja jag hade bakat cheesecake, chokladmoussetårta, cookie dough brownies, lemon bars och så lite chokladbollar! Så mycket arbete men mina vänner it payed off! Det blev väldigt gott faktiskt och mina gäster berömde kakorna! Så jag litar på deras omdömde också att det blev lyckade kakor helt enkelt.
 
 
Så vi fika och mös och hade oss ett ganska bra tag. Det var supertrevligt och väldigt roligt att vara värdinna! Om än lite ovant, men man får ju öva sig och prova på nytt!
 
Trots att vi alla åt åtminstone en bit av varje kaka så blev där vääldigt mycket över. Det är ju svårt det är med at t veta hur mycket man ska göra! Och så är det ju kul när man har lite olika sorters kakor och tårtor tycker jag. Så nu är frysen full med kakor och om någon vill ha är ni varmt välkomna på besök!
 
Efter fikan fick jag måla Ellen och Elises naglar (sa ju att jag borde öppna en salong jenkost!!) och sen spelade jag lite piano och mös med familjen helt enkelt. När klockan närmade sig sju började de flesta vrida och vända på sig och det blev dags för hemfärd.
 
Jag tyckte det var så skönt och roligt med lite liv och rörelse i lägenheten! Annars är här ju rätt dött och tyst (vilket också är väääldigt skönt) men det var så kul med massa folk på besök! Särskilt när det kommer barn som Ellen och Elise, det blir så lekfullt och gosigt då.
 
När sista gästerna hade åkt kände jag mig ganska utschasad.. ont i höftpartiet av någon anledning och trött i huvudet: men mätt, belåten och väldigt nöjd med dagen!
 
Senare så åt vi mat, åt lite mer kakor och kollade på mello och pitch perfect. Därefter åkte vi hem till honom och asså jag somnade typ direkt när jag la mig i sängen. Elelr nästan. Kände mig heeelt knockad och tänkte bara "må det inte hända något dramatiskt nu för då kommerj ag få sammanbrott". Living on the edge!!
 
Så idag försöker jag ta det lugnt och va snäll mot mig själv men det är svårt............. men mamma sa det så fint innan på telefon när jag sa att jagk ände mig som en dålig människa som inte gjorde så mycket idag eller imorogn och på tisdag (för då tar jag ledigt) att jag behöver det förtjänar det för jag har ju typ bränt ut mig.. asså visst har inte fått diagnosen utmattningssyndrom eller utmattningsdepression men det kan ju relateras till det, stress och krav hela hela tiden. Så snälla låt mig vila utan att skamma mig ♥. Jag är ingen sämre människa för det ♥.
 
Slutligen vill jag säga tack till alla som kom till kalaset och tack för all hjälp!  Det var superkul att ni ville komma allesammans ♥. Jag har tur som har er fina människor runtomkring mig!
#1 - - Mamma :

Det är vi som tackar för supertrevligt kalas med alla dessa godsaker! 😋🎂😋& jag är väldigt glad och tacksam att just du är min dotter 💞🤗💖

Svar: Tack!! 😍😍❤️❤️ vad fin du är bästa mami 🤗❤️
jennifeerge.blogg.se

#2 - - Papz:

Vad fint skrivet 💗och det var helt underbara kakor, speciellt citronkakan o brownien. Nog de bästa jag ätit i mitt liv. 😀

Svar: Åh tack så mycket!! 😍😍❤️❤️ Jag tyckte också citronkakan blev riiiktigt god 😋😘
jennifeerge.blogg.se

Till top