J E N N I F E E R G E

En helg i Karlskrona

Underbara dagar Permalink1
 
Tjeeeena bloggisar! Idag är det måndag men jag tänkte berätta om min helg i Karlskrona.
 
På lördagmorgonen snabbade jag mig rejält så jag skulle hinna med tåget 10.12 (ps jag däckade ganska hårt efter tentan ds) men när jag sitter på tåget är det först försenat, sen blir det instältl!! Wäääää. Besvikelsen alltså, här hade man typ sprungit till stationen (i högklackade stövlar) bara för att få beskedet tt det blir buss.
 
Men det kom ingen buss och de lyckades fixa problemet så 11.12, alltså nästa avgång, så satt jag på tåget igen och tog nya selfeis i ren protest.
 
 
Strax efter ett hoppade jag av i Bergåsa och där väntade familjen + Johan, Cathrin och Alex!! Så mysiiiigt!
 
Och som vanligt, ett kärt återseende med allas vår älskling Olleboi.
 
 
Eftersom det var typ lunchtajm så letade vi reda på ett fik och fikade där! Det hette Lennarts och det bidde det eftersom det var det närmaste typ som mamma hitta i mobilen som hade glutenfritt.. men det var väldigt gott!
 
Jag tog en korvamacka (MED EN FIN KORVASLURING PÅ) sen efteråt en jättestor solbulle hehehe (den som är bakom wienerbrödet på bilden). Mums! Vaniljkräm är så löjligt gott i bullar och bakverk generellt.
 
Vi gick sedan tillbaka till bilen för att åka vidare i denna lilla stad...
 
 
.. och då körde vi till Marinmuséet! Wieee. Det var gratis inträde och spännande att se de olika båtarna och slagen och allt möjligt grtejselimojs.
 
Vi gick in i en ubåt så man fick se ur trångt man faktiskt har det när man är där. Väldigt coolt faktiskt. Men det är nog inget för mig det där ubåtslivet. Men det kan nog bli en fin gemenskap om inte annat.
 
Jag rekommenderar att besöka marinmuséet om ni ändå är här, det är ju som sagt gratis plus himla coolt att se ubåtarna och få lite info om det!
 
Minns när vi var på flygvapenmuséet i Linköping.. det var också kul!
 
 
Jahaja efter muséeibesöket var vi alla lite trötta så vi åkte tillbaka till hotellet och vilade oss lite.
 
Oliver åkte för att hämta Matilda och vi andra samtalade. Jag tog selfies i smyg i den ultimata selfiespegeln!!!
 
Man brukar ju aldrig kunna ta slefies sittande men här gick det ju bra. Försökte få till en fin form på kroppen som inte har så fin form.
 
 
Vid halv 6 hade vi reserverat bord på Michelangelo!!! Så vi promenixade dit från hotellet och satte oss för att beställa. Det var himla svårt att välja för där var så mycket som lät gott!
 
Majoriteten av bordet tog dock planka, förutom jag som tog pasta med oxfile och gorgonzola (DREGEL), Johan som tog annan oxfile och Tilda som tog pasta bolognese. Mmmmmmmmm. Hörni så gott eller !
 
Min pasta var verkligen sjukt god och krämig. Väldigt mäktig men mums!
 
 
Innan vi beställde vår mat frågade servitören oss vad vi firade idag.. pappas 40-års dag så klart!! Eller ja 40+ typ.
 
Så när det var dags för efterrätt kom dom in med pappas efterrätt sist och med en liten sprakelidarak sak. Vad heter det ens. Tomtebloss typ! Så himla kul och coolt!
 
Det blev tiramisu för några. pannacotta för några andra, glass för de tredje men själv tog jag en ostbricka. Var så löjligt sugen på ost! Tyckte dock det kändes lite fel med sallad till osten för det här var ju min efterrätt så jag åt bara osten, kexen och marmeladen.. men ni ser ju själva vilken fin ost.. särskilt grönmögelosten (hade kunnat äta bara den..) (mmm får tbt känsla till italien 2015 nu när vi hade ostbricka på vandrarhemmet) (mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm) (resan jag fortfarande inte bloggat om.......)
 
Vi satt på restaurangen riktigt länge men vid nio tio tiden var vi tillbaka på hotellet igen! Det blev dags att säga hejdå till Johan Cathrin och Alex och till Oliver och Matilda!
 
Jag och Tilda delade rum och som vanligt när vi delar rum kan allting hända. Hehehehehe. SÅ roligt. Vi snapade lite med hennes konstiga snapkompisar, skickade konstiga snaps och snackade skit tills ja jag sonade först (såklart).
 
 
Sen blev det ny dag! Söndag lille mysedag och vi tog gott om tid på oss innan vi gick ner till frukosten..
 
Men vilken frukost sen då! Om jag inte skrivit det innan så bodde vi på Scandic i Karlskrona. Mmm så fin frukost dom hade!
 
Massa gott, typ olika yoggisar, lite färdigblandad smoothie, nybakat bröd, ust, marmlead, grönsaker YOU KNOW DE DRILL. Plus kaffet var jättegott! Och så hade dom bananchips till filen! Och supergod kurv! Och OF CÖRS på hotellfrulle: melon!! Och ananas. Frossa delux och mhmmmm vad gott det var.
 
 
Vid 12 skulle vi checka ut och jag och Tilda hann typ precis på gränsen göra oss färdiga så att vi kom ut i någorlunda rättan tid. Vi bodde precis vid havet. Jag hittar inte i Karlsrkona så vet inte riktigt var detta är. Men det var himla centralt och fitn att bo precis vid vattnet!
 
Oliver kom och hätmnade oss och så åkte vi inom Maxi och köpte lite förnödenheter (tårta bland annat, för nu var det ju faktiskt på dagen som födelsedagsbarnet pappi fyllde år, alltså på söndagen för er som inte fattar!)
 
 
Väl framme hos Oliver kollade vi läget lite och åt lite lunch (ja vi blev hungriga trots att vi ätit massa hotellfrukost tro det eller ej, man blir lika förvånad varje gång).
 
Efter lunchen var det dags för pappisen att öppna det finaste paketet jag någonsin sett! (not). Men kortet var så gulligt! Vet inte om ni kan se, men där är en ko på och själva kohuvudet är i choklad. Cutieee!!
 
I paketet fanns där flera paketer från oss i familjen!
 
 
Efter paketutdelningen blev jag och Tilda lite sömniga så vi vilade i Olivers 2-sits soffa. Det är verkligen en 2-sits soffa för man får knappt plats tre i den. Så liten! Men verkligen fin i tyget, eller vad tycker ni?
 
När vi vilat en stund så gick jag med mamma och pappa ut en runda. Ångrar att jag inte tog med kameran för det var superfint där vi gick! Oliver bor i Galgamarken tror jag det heter och det ligger rätt nära själva högskolan och högskolan ligger vid vattnet = nära vattnet. Så det var väldigt fina miljöer! Och vilka fina hus det fanns.
 
Fast jag vet inte om Karlskrona är min stad heller. Jag har nog ingen stad. Jag hör fan inte hemma nånstans (snyft).
 
 
Väl hemma igen dukade vi upp för fika och gjorde snabbkaffe. Jag är själv förvånad över hur gott snabbkaffet var!! Det är ju bara vatten + lite pulver, men det smakde typ som vanlgit kaffe. Vem behöver zoeagas när man kan köpa eldorado snabbkaffe på willys! Typ.
 
Vi hade köpt en prinsesslängd på maxi, en daimtårta och så lite mazariner (för "någon" (jennifer jenkostsson) var löjligt sugen på mazariner). Det var väääldigt gott men återigen blev man väääldsigt mätt!
 
Innan vi åkte ifrån Karlskrona spelade vi lite super smash bros på olivers wii. Sååå kul! Jag var jigglypuff och pikachu! Sötnosar hehehe. (man väljer ju dom sötaste gubbarna såklart och det är ju dom 2 + KIRBY mah bebe)
 
 
Men tyvärr så tickade ju klockan på även denna dagen och vi fick krama hejdå till Oliver (och slänga slängplussar som vanlgit hehe) och packa in oss i bilen mot Skånelandet igen.
 
Jag somnade i bilen och vaknade i Fjälkinge där Tildla hade kissepaus. Vi åt middag på mc donalds i kristianstad och sen blev jag dumpad i Hässle och familjen åkte hem till klippis!
 
Det var väl det hela mina vänner. Jag tyckte det var väldigt kul och myisgt, även om jag var gaaanska trött och lite irriterad efter min tentis på lördagen. Men det var mysigt! Och kul att fira pappa på bortaplan. Och att träffa ölänningarna. Och olle! En fin helg helt enkelt ♥
 
 
 
 
#1 - - Lena:

Älska att de hade ust på hotellet 😄😄

Till top