J E N N I F E E R G E

Liseberg!

Underbara dagar Permalink0
Gissa var vi var igår! Vi = jag, Tilda, Simon, mormor, Jerker, Lena, Henrik och Elise och Ellen!! Så ett helt gäng alltså.
 
Japp, vi var på Liseberg! Vi kom fram vid tolv-tiden och då var det en massa bilar på parkeringen. Vi parkera på parkeringen nära mölndal. Det tog sin lilla tid att komma fram till Götet men man känner ju igen sig!
 
Fast det är ett annat kapitel för mig nu och det vet vi ju.. men fick ändå lite tbt till när jag och Celine åt på cyrano som ligger vid korsvägen! OCh när vi jämt åkte till humanistiska för att plugga... mys!
 
Som ni ser (och troligtvis vet) hade vi världens tur med vädret! Det var soligt, men inte för varmt! När det är för varmt och man är på såna platser som yp liseberg är det ju bara jobbigt att gå runt och svettas..
 
Jag köpte inget åkband men mormor, Lena, Ellen och Elise köpte varsitt till barnkarusellerna! Tilda och Simon hade ju redan beställt sina band på nätet såklart så de hade expresspass till helix, loke och mechanica! 
 
Kanske lite tråkigt att gå på liseberg utan att åka någonting men det tyckte inte jag. Jag tyckte mest det var skönt att inte åka något! Jag brukar alltid bli så yr i bollen av att åka och tänker det finns nog risk att det blir ännu värre nu med tanke på allt.
 
Så jag tänkte jag kunde vara fotograf för dagen istället! Liseberg är ju en fin park och det är alltid roligt att ta fina bilder på folk man tycker om..
 
Det var en hel del i parken men inte smockat! Rätt skönt. Men även till barnkarusellerna var det kö så där var ju en del folk alltså.
 
Jag var bara i den nedre delen av parken och kom aldrig upp till där atmosfear och uppsvinget är.
 
Lena, Ellen och Elise åkte vikingaskepp! Det snurrade en del och man såg på håll hur alla log och skrattade.
 
 
När barnen åkte karuseller gick jag och Henrik för att krama kanin och ta bild med den! Denna kaninen hette Tova och hon var såååå söt.
 
Den som känner mig väl vet att jag älskar lisebergskaninerna.. jag sover ju med Julius jämt och ständigt (fick se en ny julius och gud han var ju sååå vit och sååå mjuk, min är lite mer välanvänd om man säger så).... sen har jag ju paret kanne och kanina med i miniformat. Sötnosar!
 
Vi såg även kaninen Berg på håll, han var iklädd kockoutfit med kockmössa och allt. Såå söt!
 
Kön till kaninresan var typ jäääättelång men efter många om och men dök äntligen vårt sällskap upp där uppe i en bil på spåret!
 
Vink vink!
 
Medan Elise åkte flygplan kollade vi på vid staketet... och besökte kaninaffären för att kolla in dom stora juliusarna för 699 kronor..
 
Här är dom in action! Elise och mormor åkte flygplan och det såg riktigt roligt ut. Jag tror jag åkte denna förra gången när vi var där i julas och då var den superrolig!
 
Ellen och Elise åkte själva hoppelihopphopp hopp karusellen vad den nu hette. Jag minns inte! Hopperipåssa?? Vet ej.
 
Men studsade gjorde dom och skrattade!
 
När vi väntade på att de skulle åka färdigt så såg vi hur Tova började närma sig hoppekarusellen.. vips så frågar hon flickan i framsätet om hon får åka med och det får hon!
 
Så kaninen åkte karusell!! Såå coolt. Dom är sååå fina dom där kaninerna!
 
Men efter några timmars åkande så blir man ju rätt hungrig.. även jag som inte åkte något var hungrig! Vi åt på café Taube! De flesta tog pasta med svamp och bacon medan barnen tog köttbullar. Jag tog en bakad potatis för var av någon anledning supersugen på det men när jag såg de andras pasta och framförallt köttbullarna som såg såååå sjukt goda ut ångrade jag att jag inte tog det istället!
 
Aja, då vet vi ju det till nästa gågng. Men där var väldigt trevligt att sitta och äta och man kunde även äta utomhus! Så restaurangen rekommenderas!
 
Ytterligare lite bilder från parken... jag som är så känslig för solen smörjde in mig innan vi åkte och även en gång under tiden. Hade på sjal med över axlarna för att inte bränna mig!
 
Och vet ni? Det gjorde jag inte heller! Men vi såg många som hade bränt ryggen.. det är ju lätt hänt att man inte tänker på att solen tar även nu men det gör den mina vänner, det gör den..
 
Tänk att jag åkte atmosfear när vi var på liseberg med klassen i nian!! Idag kan jag knappt förstå det. Jag har blivit sååå mycket fegar på äldre dar!
 
När jag, Emmy och Celine var här förra året åkte jag visserligen en hel del (typ helix och balder bland annat) men som idag när jag inte åkte någoning så var jag ändå väldigt nöjd.. jag är nog lite fesig.. plus man blir ju sååå yr i bollen av att åka! Jag mår inte bra av det i alla fall.
 
Med tanke då på att ag äääälskar lisebergskaninerna så köpte jag ett par kaninöron! Och av ren slump passade dom ju jättebra till min outfit!
 
Älskar bodyn jag har på mig och jag är ärligt talat sugen på att köpa baddräkt nu till sommaren??? Är det inte rätt snyggt? jag tror det är på väg tillbaka!
 
Skönt att gå utan bh i bodyn men veeerkligen opraktiskt med vita byxor, fick sätta mig på mina plastpåsar när jag skulle sitta på halvsmutsiga bänkar!
 
Sååå till slut tog även denna dagen slut. Jag var sååå trött efteråt! För min del så lade jag största delen av pengarna på mat. Och godis. Och så lite popcorn! Men det är väl så det ska va med kan jag tycka.. det är så mysigt att köpa godis i den gamla godisbutiken på liseberg.. även om ajg egenligen inte tycker karamellerna är sååå goda så är känslan så.. underbar! JAg har en polkagrisklubba kvar som jag tror jag sparar till morgondagen.
 
Det var en fin dag med finfint sällskap.. men gud vad trött jag var när jag kom hem..! Nu är även den här dagen snart slut och jag tänker krypa ner i min säng... idag har vi också varit på utflykt och vi (familjen!) har även köpt något... helt.. UNDERBART! What can it be? Mer om det imorgon!
 
Puss! Och godnatt!♥
 
Till top