J E N N I F E E R G E

Utflykt!

Underbara dagar Permalink3
Igår var vi på ännu en utflykt! Jag hade tänkt stanna hemma först för jag var helt död sen liseberg.. det hade ju varit en lång dag dagen innan, söndagen verkade bli en fin dag för att sola lite och jag kände att jag kanske ändå behövde vila mig lite (för att undvika kraschlandning..)
 
Men så vaknade jag och snackade med mamma och följde med upp till frukosten.. kom fram till att näää jag stannar hemma men VIPS så bara wat nej jag följer med YOLO SWAG 4-LIFE asså vila kan jag ju göra en annan dag eller sen när vi kommer hem!
 
Så jag tog på mig samma outfit som jag hade på liseberg för det var fortfarande rent plus det var så fiiiint!! Till och med kaninöronen hängde med på utflykten, fast när ajg gick ut ur bilen tog jag av dom.. så tuff är jag..!
 
Och vilka var vi då som åkte på utflykt? Jo! Jag, Oliver, mamma och pappa! Ett helt nytt sällskpa alltså och vi var taggade till tusen.. och nervösa...
 
Efter ett lyckat nervöst spännande möte i Varberg åkte vi hemåt igen och "råkade" åka inom Ullared på vägen!! Wihoooo!! Det ser ni väl på maten liksom?? Typiskt ullared-mat!
 
Jag tog bbq kyckling som var helt okej, men asså den där kladdkakan ni skådar bakom maten, mhmhmhmhm vad smarrig den va!! Den var både gluten- och laktosfri så mamma och oliver tog varsin medan pappa tog en annan typ tre-lagrig tårtbit som såg jättesmarrig ut!!
 
Det var faktiskt inte så mycket folk på Ullared! Jag köpte väldigt lite för att vara mig.. plockade på mig ögonfranslim (för vill börja använda lösögonfransar) och nagellack men la tillbaka dom sen i kassan.. Jag köpte egentigen bara balsam, handtvål och topplack typ!!
 
Det var ju mors dag igår! Jag själv var urusel så jag hade faktiskt ingen present..... men mamma fick en finfin present ändå när vi var där i Varberg.. ♥ så hon var mer än nöjd med dagen (tror jag i alla fall!). Tilda hade köpt garn till mami och olle hade inte heller någon present.. jag känner mig som världens uslaste dotter... är världens uslaste vän, världens uslaste flickvän, världens uslaste klasskamrat.. förstår ni mönstret?
 
Var lite ledsen igår över detta för känns bara som jag gör fel hela tden (men sanningen är att det finns typ inget enl mig som är bra nog liksom så det går inte ens att göra rätt)... men jag behöver ha tålamod med mig själv... vara lite mer tillåtande.. herregud.. du gör liksom inga fel... du är liksom inte usel...
 
Hehehe jag ljög lite för er innan.. jag köpte nämligen något mer i ullared och det var inget mindre än två fina krukor och en palm!! Wooooow!
 
Har länge velat ha stora golvväxter ju, och jagh ar fått en av mormor men ni tror väl inte att en planta räcker för lille jenkost?? no no no! Hittade dock ingen planta at ha i den mindre krukan men det tror jag jag kan hitta på maxi här eler på blomsterlandet (som jag ju faktiskt bor mittemot hehe). Det ska stå bredvid tvn!
 
Jag funderar på att hitta någon söt piedestal eller göra som mamma, ta gamla pallar och ställa dom på så de kommer upp lite. Nu smälter de nästan in i golvet. Ikea har en cool piedestal med olika etapper typ som en hylla.. kanske något i den stilen? Vi får se!
 
Men visst är palmen snygg??!!
 
Jag har fått en superfin klocka av mammi som jag har missat att visa för er! Den har inte hittat sin plats förrän idag och då hamnade den på tvbänken bredvid ananasen. På min marmorbricka! Tyckte det blev rätt fint ihop!
 
Man kan väl blanda metaller?? Typ?? Det skär sig ju inte i alla fall.
 
Och slutligen köpte jag en liten leksak.. en liten hupu-lupu-pupu duckling (ja den heter så)... till.. vår... nya... FAMILJEMEDLEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
jAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
 
Vi ska bli + 1 i familjen!! Och det är inget barn, nej jag är inte gravid (än HEHE) och det är ingen annan heller men..
 
VI SKA SKAFFA VOVVSING!!
 
Det var ju den vi varo ch kollade på i Varberg! Det var DÄRFÖR mamma var så glad denna dag! Det var därför jag var tvungne att följa med och inte kunde stanna hemma! Förstår ni eller?
 
Det är världens sötaste lille vovvsing som vi egentligen skulle hämtat nu på onsdag, men det blir försenat till den 17 juni eftersom barnen i familjen som har vovven nu blev så ledsna och ville gå klart skolan först... det är klart jobbigt att lämna bort en vovve som man ändå haft ett tag. Dom har haft honom i 8 månader och måste sälja pga allergi.
 
Vovven heter Tzatziki och kallas för Zazze! En riktig sötis. Vi längtar efter dig! Jag vill också ha hund nu! Eller bebis typ! Det verkar så mysigt. Mamma Jenkost hade varit världens bästa mamma tror jag eller hur?? Hihih! Äsch man ska inte ha så bråttom, det kommer när det kommer, men det är så fint att bilda sin egna lilla familj ♥
 
Jag ligger redan i sängen för tillfället och det är bara sååå skönt! Blir en tidig kväll för mig, tror jag ev ska spela lite sims eller kolla netflix.. puss på er, vi hörs imorgon igen!
#1 - - Mamma:

Jaaaa vilken vovve 🐶❤️. Hur ska vi kunna vänta till den 17:e juni? Vill ha honom geeeeeeeenast 😁

#2 - - Mamma:

En sak till ju...🤓Vad bra det blev med palmen och lecakulor i krukan 👍🏼😀

#3 - - Sofie:

Fina bästkusten! ;) Så roligt med hund, kul för er :D

Till top