J E N N I F E E R G E

Vårstädning

Dagar i bilder Permalink2
 God kväll bloggisar!
 
Idag vaknade jag ensam i min säng och kände mig eländig och rutten och ful och dålig. Ungefär så. Åt frukost i sängen, kollade satc och hade ingen lust att gå upp alls. Smsade lite med mamma och gick till slut upp och kom fram till att jag skulle vårstäda lägenheten.
 
Jag dammsög redan igår men dammsög lite till idag och så tog jag fram sjalar och mina vårjackor!! Wiee. Kändes kul att hänga in vinterjackan och de tjockaste halsdukarna i gaderoben. Där får de hänga till nästa säsong! Idag är det ju värsta sommarvädret! Men kanske att vi tar en årstid i taget och först är det ju faktiskt vår innan vi kommer fram till sommaren.
 
 Min nya kompis moppen invegs!! Jag moppar golvet såååååå sällan men fick ett ryck idag. Så moppis + spann åkte fram. Som tur är är detta ingen kräkspann eftersom jag inte kräkts i den. Men hemma har vi en fin moppspann/kräkspann som är blå och som är såååå förknippad med kräk så man rentav blir kräkig bara man ser den. Man ligger liksom där i sängen med magont och bara man ser spannen och känner den gamla doften av spya och kommer ihåg hur kräket brukar dunsa ner i spannen så kommer det upp.
 
Mys va!
 
Men detta är alltså ingen kräkspann utan en vanlig fin liten spann. Det var ju nästan lite roligt att moppa. Det betyder veeerkligen att jag gör det för sällan. Eller att jag fastnat i kvinnofällan????????? Plus man blev ju skitsvettig?? Jobbigt ju!
 
 Så alla rummen i lägenheten blev moppade och det rum som behövde det mest var nog toaletten faktiskt.. urkk!!
 
Vilken skillnad det blev, det känns när man går på det och syns när man tittar. Najs! Får nog börja moppa oftare asså herregud.
 
Torkade även ur kylen och andra köksskåp som var lite sisådär äckliga. Torkade min fina rullvagn på dass också och sorterade om bland grejerna. Känns... bra! Älskar när hemmet är rent och fint ♥
 
Så nu känner jag mig inte så eländig men nu har jag ju också PRESTERAT för att få duga SOM VANLGIT men vafan vad ska jag göra ska jag skamam mig själv nu bara för jag gjorde något så jag kunde bli gladn sajnrdeiuruihyr78923467823t478weihfsdzkjnfasikjfn
 
FAK
 
palla analysera sitt beteende hela jävla tiden.
 
Nu ska jag kamma mig och kolla på nya skam-avsnittet! Var ute på promenix innan och tog av mig koftan och gick i bara linne + korta tights!! IS DIS POSSIBRU! Tydligen. Så jag är nyduschad och fint sminkad med rostiga ögon mums. Jag vet inte varför jag kör på så hårt när jag bara är hemma men det är ju roligt! Man har altlid anledning att vara fin ♥
 
Kram på er! Har ni vårstädat än förresten eller ni tror inte på såna påhitt? ;)
#1 - - Mamma:

Din blogg är så rolig 😁Kräkspannen 👻😷. Du är bäst 😍❤️😍

#2 - - Moster:

Det går inte att vårstäda med två skrotloppor som bara mögar ner. Japp, skyller allt på barnen :D Däremot vårstädar jag i trädgården och ska plantera en massa "mormorsblommor". Jag har blivit tant och är en stolt sådan.
Du är bra Jennfårr. Kram

Till top