J E N N I F E E R G E

Årets första pepparkaksbak!

Fika Permalink0
Tänk att igår blev det årets första peppisbak! Vi får se om det blir något mer eller om dessa räcker fram till jul (det gör dom nog, det brukar vara roligare att baka dom än att äta dom.. hehe).
 
Jag satte ju min deg för ett ganska bra tag sen nu känns det som, enligt receptet som ni hittar HÄR.
 
Degen har jag förvarat i frysen fram tills igår då jag tog fram den för att baka med den. Den tinar fort och det kan ju vara en fördel om den är lite kall till att börja med, så får man värma upp den med mjöl och sina händer. Eftersom jag norpat lite deg när jag varit sugen (hehe) så var inte riktigt hela satsen kvar.. vilket var skönt för jag tycker man tröttnar lätt på de där peppisarna. Särskilt eftersom jag inte har så många formar att variera med! Så det blev 2 plåtar med peppisar och det kändes alldeles lagom för mig.
 
Såhär såg de ut när de var klara! Jag gillar när de är lite tjockare och inte lövtunna.. de fick fin färg tycker jag och mycket fin smak med (ja jag provsmakade två stycken hehe)...
 
Nu har de åkt in i frysen igen i en låda där de får gosa tills advent.. det gäller att vara ute i god tid! Och det är ju bara rolgit tycker jag att göra lite i taget. Ska nog plocka fram lite julsaker nästa eller nästa helg igen.. kan knappt bärga mig! Fast det kan ju vara rätt jobbigt med att hålla på med så därför tror jag det är bra jag gör lite i taget.
 
Idag tog jag världens sovmorgon för att vara mig, och det behövdes kanske isåfall.. i eftermiddag tänkte jag åka hem till mami papi och hälsa på söta Zazze! Saknar honom så mycket.. han gör mig hel! Åh vad jag också vill ha en hund när jag blir "stor". Det och en egen liten familj, det hade varit fint.
 
Nu ska jag kolla vila lite och kolla på gilmore girls innan jag gör mig i ordning för dagen! I helgen blir det såväl tränings- som pluggpaus. Det kan jag behöva!
Till top