J E N N I F E E R G E

Gosig torsdag

Dagar i bilder Permalink0
Snacka om att mitt köksbord har varit överbelarmrat med pluggkaos idag... organiserat kaos kan man ju säga med ett finare ord. Gillar kaffekoppen som sitter på datorn också. Ibland är det bra att ha en gammal bärbar dator som är lite fet för man kan förvara saker på den.. det är som en möbel typ.. hehe!
 
Det har alltså varit en pluggdag hemma idag. Jag har läst igenom allt mitt material och kommenterat i ett block bredvid. Det tog längre tid än vad jag trodde, men till slut blir man trött på allt tjat om straff o konsekvens, curlade barn, huruvida aga ska införas igen eller inte samt åldersrelaterade bekymmer.. men det är roligt att läsa om! Föräldraskap är så intressant...
 
Så imorgon får det bli att sammanställa alla kommentarer, klura på teman och koder och sen börja om från sida 1 och koda materialet. Snark. Men det kommer bli bra tror jag.
 
Mitt i all pluggmisär tog jag mig en promenix.. men saknade favvogåsällskapet.. Zazze alltså.. hehe..
 
Jag har även roat mig med att inventera bland mina julsaker! Här ser ni mina fynd från rusta också, på den vänstra bilden lite slarvigt utspritt på golvet.. hehe.. den röda lådan är mitt julpynt som jag burit upp från källaren...
 
Och till höger skymtar ni mina fynd från flowerteam: krukorna!! De är löjligt fina tycker jag.
 
Det är ju en process att typ pynta och inreda så därför börjar jag redan nu.. vid advent ska jag ha lite fika här hemma och då vill jag att det ska va pyntigt och fint! Lika bra att sätta igång så det inte blir stressigt.. plus ett bra avbrott från allt förbannade plugg. Idag bestämde jag var granen ska stå och bytte prydnadskuddar! En sak i taget, en dag i taget!
 
Och idag var det äntligen, äntligen, dags för zumba! Det var ju evigheter sen sist men stegen satt kvar i muskelminnet! Det är som att spela piano typ. Vissa låtar bara fastnar i fingrarna, liksom vissa steg bara fastnar i kroppen. Har en favvolåt där jag kan typ alla steg. Älskar den! Ingen aning om vad den heter, han sjunger något om att någon är jolie, alltså söt på franska..
 
Så nu är kroppen trött och huvudet ocskå. Precis som det ska vara vid niotiden då det är läggdags. Typ! Hoppas ni har haft en gosig torsdag ni också, oavsett vad ni har hittat på..
Till top