J E N N I F E E R G E

SANTA CLAUS IS CUMING TO TAWwwwN (oj menar coming)

Inredning Permalink1
Åh, hej bloggisar! Long time no see men det har varit fullt upp med jobb mån-ons sen intensiva pluggdagar tors-fre. Nu i helgen har jag tagit det lugnt, pluggat lite grann (men absolut inte så mycket som jag borde tyvärr) och haft en riktig gå-under-jorden-helg typ. Jag tänker på några av mina göteborg-helger när man bara typ sitter med sitt förbannade plugg hela helgen och låser in sig. Fast sanningen är, jag låser ju aldrig in mig för jag typ MÅSTE lämna lägenheten någon gång under dagen annars får man ju spatt (särskilt om man heter jennifer jenkostsson).
 
Men om man säger som såhär så har plugget varit mitt jobb tors-fre och sen har det då varit helg. Och nu under helgen har jag faktiskt julpyntat! Nej jag tycker inte det är för tidigt. Jag ska ha lite tillställning på advent så för mig är det bara bra jag har pyntatklart nu och kan fokusera på annat under veckan (typ kakbakande och så såklart plugg)..
 
Jag visar er lite smådetaljer från pyntet men inte allt liksom utzoomat så ni förstår kontexten. Hehe. Lite hemlighetsfull måste man ju få vara och liksom behålla några överraskningar för sig själv!
 
Asså! Ser ni glittret eller? Jag älskar guld (som exakt alla människor på denna jorden vet vid det här laget) och att liksom ha GLITTRANDE GULD ÄR JU MENINGEN MED LIVET MER ELLER MINDRE!! Aahhhh. Varje gång jag går förbi här så bara: OHHH. Ploppar ögonen ut typ. Det rinner till. Typ den känslan!
 
En känsla som jag blivit bekant med nu under helgen men som inte är sådär jättebehaglig är tandvärk.. rättare sagt värk i tandköttet och kinden.. vid vänstervisdomstand.. DET GÖR SÅ ONT!! Jag vaknade i fredags och kände hm min visdomstand växer nog för det gör lite ont (det har det gjort förut), det går säkert över. Men natten fre-lör var inte rolig och hela lördagen värkte det och igår grät jag en skvätt för var så trött på att gå runt med VÄRK. Asså värk tär verkligen på psyket! Särskilt när det är i en tand?? Hatar tänder och hatar tandläkaren så jag vill verkligen inte ringa dit imorgon men jag menar nu är det söndag och det har gått tre dagar utan någon vidare förbättring.. så jag får väl.. ringa dit.. önska mig lycka till bloggisar, är redan orolig för hur det kommer gå! Särskilt med tanke på att jag inte varit hos tandis sedan 2015 då jag gick i kortedala och fick en ung tjej som förstod min rädsla <3 man vill ju inte ha en gubbe som typ PREGAR NER BORREN i ens käft man vill ha någon snäll och söt (ja det spelar roll).
 
Jag googlade på folktandvården hässleholm innan och där fick man se vilka som jobbade där med foton på dom och allt. Wiho! De flesta såg snälla ut faktiskt (mvh jag är inte fördomsfull jag är socionom vi älskar alla människor)
 
Det är typ först nu när jag bytt ut mina kuddar till juligare format som jag insett att jag nog har ett slags kuddberoende. Där är alltså 7 kuddar i divanen, 5 kuddar i soffan, 5 kuddar i sängen och 1 på min fåtölj. FATTAR NI HUR MYCKET KUDDAR DET ÄR ELLER?!?!!
 
Ändå cravear jag mer. Vad är det med detta konsumtionssamhälle??? Som förrgår nu när det varit black friday jävlar jag har aldrig känt mig så attackerad av butkerna SALE 30% OFF VI HAR BLACK FRAJDAJ ja jag fattar sluta skicka spam.
 
Jag köpte fakiskt ingenting eftersom jag inte behöver något direkt. Jo, jag behöver köpa julklappar men det är ju INGEN (förutom tilda) som skickat sin önskelsita till mig! Jag kan väl inte läsa tankar!! HIT MED ÖNSKELISTORNA FOLKENS!
 
Det har även kommit upp en liten julstjärna! I bruksanvsningen (ja jag läser alltid bruksanvisningar käften) så stod det man skulle unfolda stjärnan CAREFULLY, försiktigt på svenska alltså. Jag kan både svneksa och enegelska och jag tyckte jag var försiktig men händiga hårdhänta jennan råakde ändå dra sönder skiten. Så där rä ett litet hål (jag tänker inte avslöja var) men jag lyckades dölja det rätt väl. Förrförra året när jag satte upp stjärnan i göteborg höll jag typ på att dö. Av såväl svett som TRÖTTHET asså det var så jobbigt!! Varför köper man ens såna här julstjärnor.. de är fina men jag är värdelös på att sätta upp dom.
 
Något som däremot var riktigt roligt var att pynta julgranen! Fast det brukar alltid vara kul. Detta är första året som jag har en egen gran. Det fanns ju inte plats i göteborg och förra året orkade jag inte. Jag känner verkligen hur jag tar igen allting jag inte orkade och hade lust med förra året detta året.. jag var så deprimerad då och jag mår så mycket bättre nu! Och är tillfreds med det mesta i min vardag, asså tänk att jag bara kan SKRIVA EN SÅN SAK det är helt sjukt fast ändå inte för det är ju så det ska va men så har det aldrig varit innan. Typ.
 
Och idag har jag shazamat ett zumbapass.. hehe.. jag spelade in för ett tag sne när vi zumbade för jag ville ha låtarna hemma och idag har jag hittat mina älsklingar! ÄNTLIGEN! Ska träna imorgon efter att ha vilopaus hela helgen och längtar typ bara för att få träna till dom här låtarna.. hehe. (jag är störd).
 
På tal om träning så tycker jag äntligen jag börjar känna mig starkare och att man liksom får in rörelsen! Det känns så bra. Och roligt. Heja mig!
 
Så som ni kanske kan läsa mellan raderna så är det mest en massa jobb o plugg o träning för mig just nu. Det var faktiskt skönt att stanna hemmai hässle i helgen, jag har åkt hem till mami papi nästan alla helgen under hösten och att få ha en ensam-helg med plugget och sig själv behvödes nog faktiskt!
 
På tal om plugget så håller jag altlså på med c-uppsatsen, det berömda examensarbetet. Jag tycker själv det går bra men jag är rädd att liksom vara "för avslappnad" och sen blir det superstressigt där i mellandagarna. Men jag ska ha handledning på torsdag så då hoppas jag få en liten check med min handledare hur jag ligger till. Jag har kodat färdigt alt som jag ska så nu ska jag verkligen bara skriva allting som jag tänker på.. nog för att den ska vara 10 000-12 000 ord men så jävla såvrt kan det ju inte va (oj ursäkta språket).. aja vi får väl se.
 
Men ämnet är löjligt intressant! Jag skriver om det goda föräldraskapet och hur det ser ut på internetforum. Det är så.. kul. Asså föräldraskap i sig och liksom teorier, historia och diskurser om det är jag så intresserad av.. tacka vet jag den underbara kursen föräldraskap kön o sexcualitet i göteborg <333. Jag tror mitt intresse egentligen grundar sig i min egna längtan efter att skaffa familj.. så liksom genom att jag läser om föräldraskap och det här med intensive parenting/mothering så förstår jag mig själv lite mer.. det finns liksom en bild av att barn är målet med livet och jag förstår det bara är påhitt men ändå så lever jag i det typ. Det är intressant. Och jag är verkligen supersäker på det här med familj liksom, det är ju meningen med livet (typ).
 
Idag tog jag världens sovmorgon och det var så skönt! Imorgon hade jag egentligen tänkt jobba men med tanke på tanden så får jag nog prioritera tandläkaren.. och det är förvisso rätt okej för då får jag en dag till till lite plugg. På tisdag blir det jobb annars om det inte blir några komplikationer med tanden (låt oss be till gudarna att det inte blir det....)
 
Nu när jag har pyntat så har det drösslat massa glitter i typ exakt hela lägenheten (möjligtvis med undantag från toan). Så idag har jag dammsugit och moppat alla golven så de är glitterfria och julrena! Känns så frsächt att moppa golven på nåt sätt, det ger en härlig känsla när man går på golvet efteråt (ja jag är störd).
 
För närvarande så håller golvet i köket fortfarande på att torka.. och vet ni vad jag har i en kastrull på diskbänken....?? TOMTEGRÖT!!
 
Så det har verkligen blivit jul här hemma alltså med tomtegröt i köket och så massa julpynt överallt.. mmmmm.. mys om jag får säga det själv hihi!
 
Jag har även varit på city gross idag och handlat inför min tillställning.. och förberett en deg plus gjort en kaka/godis/tilltugg. Spännande va??!! Åh jag älskar sånt här! Man måste ju planera och gosa och dona och det är.. najs.. jag rullade mitt tilltugggrejsilemojis i pärlsocker innan, helt tyst var det, ingen radio ingen gilmore girls ingenting jag bara stod där och fokuserade på att hela grejslisemojisen skulle täckas av pärlsocker. MINDFULNESS MINA VÄNNER!!
 
Åh. På tal om mindfulness har jag funerat på om jag inte ska gå till simhallen snart.. har några gånger kvar på mitt klipp-kort och asså det är ju så skönt att simma. Vi får se.
 
Nu täntke ajg hoppa in i dsuchen. Är så ofräsch efter en sånhär dag med mycket att stå i (men ändå inte ju precis som det ska vara en söndag i livet). Sen måste jag nog noppa ögonbrynen. Intressant va?
 
Puss på er!!!!!!
 
 
#1 - - Mamma:

Åhhh vad fint och mysigt du gjort!!
Ska bli kul att se nästa helg!! 🎅🏻🤶🏻🎄ser fram emot fikan också 😋😋😋😋

Till top