J E N N I F E E R G E

Intensiv dag

Dagar i bilder Permalink0
Den här dagen har varit intensiv må jag säga! Jag tycker hela den här veckan känns intensiv... men jag försöker ta en dag i taget och andas ut när det går. Idag jobbade jag 8-12, sen var jag i skolan 13-16. Jag känner att jag vill göra så myckett! Jag vill göra ett bra jobb på jobbet, jag vill läsa all kurslitteratur (det är omöjligt), jag vill förbereda mig bra inför övningarna vi har i skolan och skriva utförliga protokoll, jag vill skriva klart vår uppsatsplan som ska va inne 27 oktober, jag vill börja på c-uppsatsen, jag vill ta examen jag vill jag vill jag villl...
 
Men asså någonstans måste jag nog sänka ambitionerna om jag ska orka! Eller åtminstone fokusera på en sak i taget och prioritera: inte ha allting i huvudet samtidigt. Och det där med att fokusera på en sak i taget tycker jag att jag har blivit rätt bra på!
 
Det som har blivit viktigt för mig på sistone för att orka med är bra sovrutiner, bra matrutiner och träningen. Det ger mig mening, glädje och bränsle. Min väggalmanacka är guldvärd där man får en bra överblick av veckan och kan kryssa av för varje "pestig" dag som går. Nu är inte mina dagar så pestiga, men det är något tillfredsställande med att sätta ett kryss på det man klarat av (åh idag har jag klarat 8-12 jobb 13-16 skola WIHO! typ så tänker man). Och sakta men säkert närmar vi oss 21 december.. ♥
 
Imorgon väntar jobb 8-16.30 sen ska jag träna rumpisen på gymmet (idag vilodag igår rygg och armar). Nu under kvällen blir det lite mer plugg innan jag däckar. Förhoppningsvis orkar jag läsa lite i min bok av lucy dillon också, den är sååå bra och läste på tåget innan till och från skolan och då ville jag knappt lägga undan den!
Till top