J E N N I F E E R G E

Presentöppning!

Fika, Underbara dagar Permalink1
Mmm tänk att igår fick vi äntligen provsmaka mangocheesecaken jag gjorde i fredags.. det var mamma som beställt den inför lördagsfikan med presentöppningar och jag som ju älskar att baka ställde mig gladeligen och gjorde den i fredags förmiddag!
 
Tilda var smakråd vad gäller dekoreringen av tårtan med färsk mango och riven/grovhackad vit choklad.. men jag tror att ni själva kan lista ut att hon inte smakade en enda bit! Nä, Tildas fika har vi istället till höger: mazarier och singoalla! Det är fakitkst mumsigt det med må jag säga..
 
Cheesecaken blev jättegod och ni kommer få recept på den längre fram. Den var löjligt enkel dessutom! Jag älskar vekligen cheesecakes.. den krämiga fyllnigen.. den kakiga bottnen... mm.. sen var det faktiskt väldigt gott med färsk mango och vit choklad på, det passade finfint!
 
Presenterna jag hade med mig fick åka i en gullig liten presentpåse! Där var alltså en paket till mamma och en till Zazze.
 
När vi hade dukat upp vid soffbordet ställde sig Zazze genast på pallen för att hålla utik på maten. Det är tydligen en ny (o)vana han har lärt sig: att titta efer mat! Och tigga mer! Lille Zazze vad har vi gjort med dig, har du blivit ouppfostrad sötnos??
 
Nåväl, han kommer ju undan en hel del med tanke på att han är så söt. Den uppmärksamme ser kanske att han knappt har någon päls kar och det stämmer! I födelsedagspresent fick han sig en klippning och han är sååå fin och gosig nu med kortklippt päls. Älskling!
 
 Zazze fick äran att öppna sitt paket själv och även om det tog sin lilla tid så fick han i princip upp hela paketen själv.. (med lite hjälp från tilda framåt slutet).
 
Och vad var det då han fick? Jo en gympapåse med emoji-gubbar! Som han kan ha sina grejer i när han ska sova här hos mig eller om han ska på andra utflykter i husvagnen eller liknande! Där är både bajstollar, pommes och spöken på den så jag tyckte absolut den passade Zazze perfekt! Hehehehe.
 
Mamma fick i sin tur ljus och en tvättlapp! Ett gosigt litet minifirande kan man väl säga, fast i efterskott och liten skala. Det var roligt att sova hemma och bli väckt av  Zazze som öppnar dörren och får cheripp på mattan! Idag tog jag, mami och zazzi en lång promenad i skogen och det var ju värsta paradiset för lille vovvsingen! Även för oss människor kan jag tycka för där var så skön luft och så fint med massa orangea löv på marken och så massa gröna blad på träden! Häftiga kontraster, jag önskar jag hade med mig kameran ner dit.
 
Vid två-tiden körde papi mig till hässle och så handlade vi på maxi! Därefter körde han hem igen och jag återgick till min lilla vardag här i lägenheten.. har duschat, diskat, lagat middag och pluggat.. och kollat gilmore girls! Ganska chilligt har det varit och det har känts så skönt! Men med radion på i köket så man får lite sällskap.
 
Nu ska jag läsa lite i en kursbok innan det är dags för mina älskade gilmore girls och sedan sängen. Imorgon väntar skola 9-12, träning och så får det väl bli plugg på det också! Vardagen kickar igång direkt men jag tror nog vi ska klara den här veckan också! Kram på er och tak familjen för en mysig helg.
#1 - - Mamma:

Vi som tackar!!! ❤️❤️

Till top