J E N N I F E E R G E

Smygkik på julen

Jul Permalink0
Jag vet, det har knappt varit höst än och så kommer jag här och pratar jul.. men tiden går så fort och jag vill vara lite förberedd i år, till skillnad från förra året då julen kom och passerade obemärkt i mitt hem mer leler mindre. Jag hade ju typ "precis" flyttat in, mådde fortfarande rätt dåligt och hade varken ork eller lust till julinredning.
 
Men i år är det ändring! Jag har superdupermycket lust (wiho!! den har jag saknat mest) och jag har alltså redan börjat tänka lite på jul.
 
Jul för mig är jultextilier och jag har en del, men man kan inte få för många! Så nu när jotex ÄNTLIGEN släppte sin nya julkollektion klickade jag hem lite grejer. Och nu när jag har kpt det kan jag tipsa er om det (hehe) för om man tipsar innan man köpt ja då finns risken det tar slut.
 
Här ovan ser ni två röda kökshanddukar med hjärtmönster! Det hette typ christmas heart och jag tyckte de var såå fina! Har faktiskt inga alls kökshanddukar med julmotiv så det kändes så himla rätt. (dessutom kommer de va superfina till den juliga gardinen som kommer vara i köket sen hehe)
 
Kuddfodral är ju då ett farligt område (ungefär so påslakan och örngott), men där fanns två st såå fina som jag inte kunde motstå! Dessutom passar de superbra med de jag redan har.
 
En liten sneak peek här ovan visar ju då att kudddarna har tofsar.. och så har de et t mönster i guld men den ena har röd botten, den andra vit. Det är alltså samma mönster jag köpt fast i olika färg (för jag tyckte det var sååå fint!)
 
Tänkte först köpa kökshanddukar i detta mön stret med men detk ändes lite tradigt.. man får ju ha lite variation hallå!!
 
Så nu ligger dessa i gaderoben tillsammans med mina andra juliga kuddar och väntar på att det ska bli dags at komma fram.
 
Sist men inte minst så har jag ju då köpt mig en liten ("liten") platsgran.. jag hade först tänkt ev köpa en liten 60 cm typ men sen htitade jag denna och tänkte.. jag har ju plats.. det hade ju varit fint.. jag har ju köpt julkulor förra året jsut eftersom jag ville ha en julgran i år...
 
Så den fick följa med hem!!! Köpte på rusta och den är 180 cm hög. Tyckte 150 kändes lite för lite (då är ju jag till och med längre än granen) medan 2 m var lite för dyrt (snål). Men ja nu har jag bliivt med gran också! Den ska dock åka ner i förrådet i källaren inom kort och vänta på att få komma fram. Oliver blev lite provocerad av mig och Tilda som handlade julsaker redan i oktober, "det har ju inte ens varit halloween än", men ajg och tilda bara gick och lullade runt bland julpyntet på frälsta!
 
Och vet ni vad jag har i kylen? Hemmagjord pepparkaksdeg! Jag gjorde den igår och den ska ju stå ett dygn innan den är fit for bak. Jag tror dock inte jag kommer baka med den nu utan jag tänker frysa in den och så har jag den liksom när jag känner för att baka lite peppisar! MYS!! Är du också sugen på hemmagjord pepparkaksdeg?? Ta en titt HÄR för recept!
 
Efter en tripp först till ängelholm sen tillbaka till hässleholm är jag ganska trött i kropp och knopp.. så jag tänkte bädda ner ig och så får vi höras imorgon. Kanske inte förresten, för imorgon är schemat följande:
9-12 skola
12-15 ??
15-17 skola
komma hem och träna sen däcka troligtvis
 
Hmmmmm... inte så ultimat men vad gör man! Puss på er, hoppas ni har haft en mysig slndag.
Till top