J E N N I F E E R G E

Kräftskiva!

Mat, Underbara dagar Permalink2
I fredags var det alltså kräftskiva med familjen! Jag kom med tåget direkt från Lund (via hässle) och var framme kl 18.01. När jag kliver in i uterummet möts jag av ett fulldukat bord!
 
Så fin dukning och uppläggning! Tilda hade ansvarat för att vika servetterna som var riktigt fina.. vi hade inga kräftservetter men jag tycker ändå det rosa passar till temat liksom med räkor och kräftor.. mys!
 
Som ni ser hade vi bland annat bröd till samt kex och sallad! Grytorna ni skymtar i vänsterkanten är Tilda och Olivers mat: spaghetti och köttfärssås..! De är inte alls särskilt förtjusta i kräftor eller skaldjur överhuvudtaget så de fick ordna sin egen middag!
 
Mamma hade även gjort en västerbottenostpaj.. och så hade vi västerbottenost till brödet med.. asså! Västerbottenooost! Vem är geniet som kommit på denna supergoda ost? Älskar att den är stark och lite sträv i konsistensen typ.. lagrad ju.. mmm! Pajen var supergod.
 
Vi hade även brieost till och det passade ju finfint på kexen som ni såg på bilden innan.. muums!
 
Blev såå mätt, men som vanligt så tar det ju ett ganska bra tag innan man kämpat sig igenom kräftorna eftersom de är krångliga att äta. Man blir kladdig och vi hade varsin skräpskål jag, mamma och pappa! Haha!
 
Zazze satt mest under bordet under kräftskivan och efteråt luktade han mest kräftsaft i pälsen! Hahaha stackarn! Jag lyckades tappa lite digestivekex med västerbottenost på golvet och då var han snabbt framme vid mig och åt upp det. Sötnos!
 
Dagen i ära såg jag ut såhär! För er som följer mig på snapchat så har ni redan sett min outfit men måste ju visa det här med! Älskar läppstiftet och när jag kollade igenom bilder upptäckte jag att detta var ju samma utstyrsel som jag hade på kent med sofie i höstas! Mys!
 
Hittade mina superstora ringar (har haft mina medelringar på jobbet under sommaren) och uppotäckte: de är ju superfina!  Tror jag gömt dom lite för de kändes lite too much för jobb (men nej det kan aldrig bli too much) men igår hade jag dom! Kändes roligt att komma till skolan såhär fancy hehe! Och sen komma hem till familjen!
 
Jag stod ju för efterrätten som jag berättade i förra inlägget och det blev inget mindre än en rabarber- och jordgubbscheesecake!! Åh. Gjorde den i torsdagskväll och fick hjälp av Tilda med att dekorera den med grädde och jordgubbar!
 
Jag tycker den blev väldigt goood.. sen älskar jag ju cheesecake och jordgubbar och rabarber.. så det kunde ju inte bli annat än perfekt!
 
Mami papi gillade också den, Oliver var tveksam (fastän jag gjorde den laktosfri!!!) och Tilda nöjde sig med att endast dekorera den och inte smaka.. nåväl.. mer tårta till oss övriga ju!
 
Det var en mysig kväll och gud vad mätt jag var sen vid läggdags..♥
 
Men idag är det söndag 3 september och igår var jag, mormor och Jerker och besöket Mandelmanns trädgårdar! Mer om det i ett annat inlägg.
 
Här ovan ser ni dagens agenda.. om jag inte gör allt idag får det göras imorgon, för då tänkte jag ha pluggdag hemma! Skulle vilja försöka öva på att slappa lite idag med så får nog föröska varva nytta med nöje..
 
Ikväll vankas det bodypump som jag aldrig provat innan! Men har sällskap av Camilla så det känns tryggt!
 
Nu ska jag bädda sängen och ta tag i dammsugandet! Det blev sovmorgon idag och det var nog väldigt välbehövligt.. kram på er, hoppas ni får en skön söndag!
#1 - - Sofie :

Du är så organiserad och pysslig, heja dig! :)

#2 - - Mamma:

Den cheesecaken var vansinnigt god!!!!! 😋😋😋😋livsfarligt 👻👻vill ha mer mera 😋😋😁😁

Till top