J E N N I F E E R G E

Väla-haul!

Shopping Permalink2
Med stolthet vill jag presentera... min och Tildas VÄLA HAUL!! (paus för applåder)
 
Två söta prinsessor gjorde väla i fredags och daaaamn vad vi gjorde det! Vi kom dit vid 4-tiden och stannade till stängning. Oliver var chaufför och höll bara ut i drygt 30 min innan han mötte upp matte och åkte till biltema och bolaget.. (typiska olle-affärer..)
 
Det är Tildis idé att ha en haul såhär på bloggen så all cred till henne!
 
Innan vi börjar vill jag bara berätta lite om min helg! Jag har varit inaktiv här på bloggen under helgen på grund av att jag varit med tildis! Japp, redan på fredag em åkte ja till Klippan och v skildes åt först söndag em. Mami papi skulle ut med husvagnen och Tilda ville ha sällskap (det ville jag med kan jag säga er!)
 
Så himla gosigt! Älskar att va med mina syskon och särskilt när vi är alla tre själva för då blir vi ett så bra team.. inga föräldrar man kan fjäska för eller få bekräftelse ifrån (vilket är en ständig grund för bråk mellan oss syskon).. bara vi tre vuxna (ok tilda är inte vuxen) individer som är så kloka och fina och ja jag älskar er Tildis och Olski! Skulle inte vilja byta ut er för nåt i världen. Syskon är verkligen guldvärda (även om de är pissjobbiga med hehe)..
 
Under helgen så har vi jagat pokemon, kollat på film, ätit massa godis, pluggat ihop och kollat lite mer på film. Det blev en myshelg helt enkelt!
 
Men nu tycker jag vi kickar igång den här lille haulen! Häng med!
 
Först ut är Tildas fynd från bikbok! En söt topp för bara 99 kr! Jag provade också den fast i beige och hade absolut kunnat tänka mig att köpa den fastän jag inte behöver den.
 
Den är i spets och croppad! Den är ganska urringad och vi hade en diskussion kring om man kommer bli slutshamad om man går ut i den här.. asså jag förstår ju tanken att det finns en risk men altså varför existerar ens slutshaming.. tröjan är ju jättesnygg! Den sitter dessutom döfint på tilda. Fak normer och folk som tycker tjejer ska vara "påklädda" vi har på oss vad vi vill när vi vill hur vi vill.
 
Mina linser har gått i sönder så jag fick gå med glasögon hela helgen! Ovanligt, men jag börjar nästan känna mig bekväm i dom nu.. hehe!
 
Här ovan ser ni då mina fynd från new yorker! En tshirt och ett par byxor. Jag behövde verkligen byxor så det satt helt rätt att köpa ett par. Jag har många ljusa och högmidjade, men dessa var traditionellt låga i midjan och så lite mörkare med slitningar där framme. Me likey! Jag älskar högmidjade jeans men jag har upptäckt att alla tröjor inte passar så bra till det.. så det känns ändå tryggt att ha ett par med låg/normal midja så man kan ha till de plaggen.
 
Tshirten är dögullig med tre hundar på! Där fanns massa olika motiv med olika djur och citat.
 
Även Tilda fyndade på new yorker.. också en grå tröja fast här en sweatshirt! Den var jätteskön inuti och bra passform (jag provade också den och dessutom ser ni ju hur fint den sitter på tildis).
 
Trycket är så gulligt och det är typ the story of our lives! Det är de enkla nöjena här i livet: sova, äta, repetera! Mys. Perfekt gosetröja att bara ha hemma eller ha i skolan.
 
Måste bara visa en närbild på mina små hundar.. som ni ser är det hundemojin från snapchat kombinerad med apemoji.. och jag är ju kanske döfånig men jag ÄLSKAR EMOJIS. Om det hade funnits emojis här på blogg.se hade hela min blogg varit emojifierad kan jag säga er!
 
Jag har ju även blivit dökär i hundar.. ända sen vi skaffade zazze så längtar jag efter en egen hund.. och jag gillar miljontals hundklipp på facebook..
 
För er som inte riktigt ser vad det står på tröjan så står det "Oh stop it, you are making me blush!" hahaha! Så gulliiiig. Också perfekt för hemmamys eller skolan!
 
 Tilda fyndade även hon ett par byxor på new yorker i form av ett par mjukisshorts! De är rosa med enhörningar på och bara sååå gulliga! Hon provade först i xxs (det gick på henne!!) men de var som ett par boxers typ.. och den enda storleken som var kvar var m och de satt löst men snyggt löst liksom. Så de fick det bli!
 
Supergosiga och Tilda får verkligen tajt baja i dom hära alltså eller vad tycker ni?
 
Vi spinner vidare på den rosa färgkoden.. jag älskar hms koftor med rundhals och knappar längst fram för 99 spänn.. de är bra kvalitet och fina och liksom man kan piffa upp en outift med dem: ta en vit tröja + färgglad kofta BAM roligt. ni förstår..
 
Så när jag såg att där låg en rosa kände jag att jag ville ha en! Jag har faktiskt inte så mycket rosa kläder (brukar mest köra rosa som assocear på naglarna eller läpparna) så det kändes helt rätt att köpa rosa kofta.
 
Jag köpte även 2 nya baslinnen på hm varav ett av dem ser ni här ovan! Det är lite beiget och jag tyckte det var snyggt med lite v-ringing (som förvisso inte syns på bilden..)
 
Och som om det inte var nog så köpte jag alltså även byxorna jag har på mig! Det är ett par vita jeans från gina! Asså jag har fått dille på vita jeans, det är sååå fint! Och passar till allt! Gllar det nästan mer än svarta jeans ärligt talat (och vem fasen gllar inte svarta jeans liksom hallååå!)
 
Är övertygad om att de kommer bli välanvända..!
 
Och allas vår älskade Tida fyndade också jeans! Samma modell som mina (molly på gina!) fast i en blå färg. De är högmidjade som ni ser och väligt tighta (men superstretchiga, till och med jag kunde klämma i mig i storlek s!!)
 
De passar riktigt snyggt till den nya toppen tycker jag! Tycker det är så snyggt med höga byxor + crop top. Asså mm! Finns det bättre kombinationer?? Tveksamt.
 
Slutligen vill jag även säga att jag köpte en tröja i mesh från gina (oliver kallade materialet för myggnät ehum!!). Den är alltså genomskinlig, men med en svart bh under eller linne om man vill va ännu mer apropriate är den dösnygg! Den är i svart mesh alltså med typ blommor på.. åh svårt att föklara! Men tyckte den var superfin.. kanske lite mer "party"-material men med ett linne under och en kofta över ser jag inga större problem med att ha den på jobb eller i skola. Allting går ju att klä ner eller klä upp, bara you know de trix liksom!
 
 Och så lite bilder bakom kulisserna.. Tilda ålar i sig de tighta jeansen och jag kollar mig i speglen för att se hur mycket magen putar.. typ..
 
Så.. det var våra fynd! Så många och så fina! Jag ser verkligen framemot att planera min outfit framöver! Jag skulle vilja utmana mig själv till att använda typ alla plagg i gaderoben, men jag vet redan nu att jag inte kommer lyckas.. där är liksom vissa plagg som man verkligen ALDRIG tar på sig men som ändå får ligga kvar för "man vet aldrig".. så dumt!
 
Men med 2 nya byxor, 2 baslinnen, 1 gullig tshirt och 1 meshtopp tycker jag nog att jag inte får handla mer kläder.. på typ hela hösten......... good luck med det!
 
Puss på er och tack för en underbar helg tildissson (och olle!) ♥
#1 - - Mamma :

Håhå 😍😍😍vilka söta tröjor ni köpte 🐶 Myyyyys...allt var jättesnyggt👍🏼. Roligt att ni hade det såå bra när vi rymde hela helgen 😜

#2 - - Sofie :

Låter som en toppenhärlig helg! Så fina bilder, du är verkligen duktig och snygga fynd ni hittat :D

Till top