J E N N I F E E R G E

Weleda

Shopping Permalink1
God förmiddag bloggisar! Idag tänkte jag ge er tips på två hudvårdsprodukter som jag hittade i förrförra veckan och blev totalkär i!
 
Det är två produkter från märket weleda: det ena är en rengörningskräm det andra är en dagkräm. Den rosa är till rengöring och är för känslig hud precis som min och jag tycker den är så skönt i konsistensen och känns verkligen "gentle" och välgörande..
 
Den andra gule är från deras baby-serie och äör för "delicate skin" och jag tänkte jag ska minsann prova den här för min hud protesterar mot det mesta jag kletar på i ansiktet känns det som. Och om den nu är så mjuk och mild att till och med bebisar kan ha den borde väl min hud ändå acceptera den..
 
Och det gör den faktiskt! Den är rätt så fet så den är inte för dig med oljig hud skulle jag säga men jag tycker den passar perfekt till mitt lilla ömtåliga rödhudade ansikte..
 
Jag tycker det är jätteroligt att prova nya märken och produkter, och särskilt när dom känns bra! Dessa rekommenderar jag över eucerin tror jag faktiskt och då är dessa också en del kronor billigare. Jag beställde dom från min nya favoritsida apotea som är så löljligt snabba med frakten (och mycket billigare än apoteket..) me like!
 
Från apotea har jag även beställt en annan produkt till min jobbiga hy men den är fortfarande under testning så jag tänker inte avslöja något ännu..!
 
För närarande håller jag på att baka bröd och ladda upp inför träning. Idag är det ingen mindre än Tildas födelsedag så ikväll ska jag hem och fira henne! Grattis på dagen världens bästa Tildis!♥
#1 - - anita svedenius:

Sbra att du tog upp det här!
Jag tycker att det skulle stå på Calendulaprodukterna att de är lämpliga för vuxna också. Har använt Calendulan i många år, även i min massage (taktil massage). Har besvär med känslig hud i underlivet och där är Calendulan, den med zink, min räddning!
Har nyligen upptäckt Weledas Evening Primrose Body Lotion. Den är underbar! Lite dyr kanske men värd pengarna. Ibland säljs Weleda produkter i hälsokostbutiken med bra rabatt om man köper flera .
Men många kanske köper på nätet..

Svar: Ja absolut för de är verkligen toppen! Åh bra tips på body lotion får nog prova den :)
jennifeerge.blogg.se

Till top