J E N N I F E E R G E

Ännu mer sommar i lägenheten

Inredning Permalink1
Asså med tanke på hur mycket jag skrivit och bloggat om sommarinredningen i lägenheten kan man ju fråga sig om det överhuvudtaget går att göra lägenhten ännu mer somrig??? Svaret är ja! Och det har jag gjort idag genom att byta ut mina vinter/höst-gardiner i sovrummet och i vardagsrummet mot ett par mer somriga, ljusare, skirare, som släpper in mer ljus.
 
Så hela förmiddagen strök jag gardiner kändes det som! Inte riktigt, men jag började vid elva och hängde upp de sista vid tolv. Det kändes som en halv evighet verkligen.. men hur snyggt är det med skrynkliga gardiner med veck efter där man har vikt dem?? Inte snyggt alls!!
 
Min morgon var faktiskt riktigt dålig, så jag har haft en kass start på dagen. Jag ville först kalla detta en dålig dag men jag tycker det är synd att lksom definiera hela dagen utifrån en händelse (dessutom konstruerar vi ju våra dagar, om jag säger det är en dålig dag är det det, om jag säger det är en bra dag är det det och därför vill jag inte säga att det är en dålig dag!!) Förstår ni mitt resonemang?
 

Såhär blev det alltså! Innan hängde här ett par mörka, bruna gosiga gardiner som jag verkligen gillar också, men som sagt: nu är det sommar och då vill vi ha ljus och grönt grönt grönt!
 
Jag har pluggat mer eller mindre hela dagen känns det som! Åtminstone hela förmiddagen + lunchen. Strax innan fyra klev jag in på gymmet och körde ett kort och effektivt pass! Det är roligt att se alla stammisar som också tränar där lika ofta som jag! Det känns som man känner varann fast man inte gör det. Jag gillar det faktiskt.
 
Idag har jag dessutom haft lite blomstervård här hemma! Det händer ju så pinsamt sällan att jag är löjlgt stolt när jag väl gör det. Hehe. Mina murgrönor i köket fick bada i vasken, resten av blommorna vattnade jag med vattenkannan och så plockade jag bort döda löv.. det är faktiskt rätt mysigt med blomstervård ändå! Jag tänker mig att jag kommer pilla i min trädgård i mitt hus i framtiden, men kanske att den tanken är bättre i just tanken än i verkligheten.. hehe.. det tar ju sån tid om man ska hålla i ordning det!!
 
I sovrummet bidde det vita gardiner istället för beiga! Det blev jääättestor skillnad. Dessa släpper in massa ljus och passar så bra in till rummet tycker jag. När jag ser desas bilderna får jag lust att lägga mig i sängen och läsa lite.. dricka en kopp te.. ha filten över benen.. mys, helt enkelt!
 
Nu under kvällen mår jag mycket bättre än imorse. Det är vi själva som bidrar till vår verklighet och vårt välmående. Här tog jag ett stort lass och tog hand om mig själv helt enkelt (särskilt eftersom ingen annan gör det eller har intresse i att jag ska må bra).
 
Imorgon väntar handledning i Lund sen blir det väl gymmet som vanligt.. nu tänkte jag måla målarbok och kolla rederiet innan läggdags! Kramisar på er.
#1 - - Sofie:

Du är verkligen älskad Jennifer! Även om det känns tungt ibland, mvh bestie! <3

Till top