J E N N I F E E R G E

Äntligen helg!

Dagar i bilder, Inredning Permalink0
God eftermiddag bloggisar! 

Jag är verkligen alltid ambivalent inför helgen.. det är dock något lättare om jag har jobbat på fredagen, då känner jag mig mer värdig en helg. Annars så är det svårt för mig! Liksom, är jag en loser om jag stannar i hässle med mig själv och bara gosar hela helgen? Är jag en loser om jag inte gör det? Borde man festa och sånt? Men jag vill inte det! Jag vill ju hellre va med familjen eller va själv.. 

Det är inte lätt alltså. Men nu är jag faktiskt på tåget till mami papi efter en förmiddag med städning och gym! Jag tog 12kg hantlar i Axelpress, kändes gryyyymt! Lite starkare blir jag nog trots allt, om inte annat så är det verkligen löjligt roligt att gymma. Ja, jag är beroende. Erkänner!

Igår jobbade jag halvdag och studsade iväg till , ja, gymmet. Då bidde det rumpepass. Sedan var jag så död när jag kom hem! Jag bara pillade lite hemma, pluggade och lade mig tidigt. Jag hade även lite spa för mina blommor!! Wiho! Dom blev väldigt glada över detta kan jag meddela er eftersom jag är pinsamt dålig på att vattna dom. Men nu när jag faktiskt köpt nya blommor (och det är ju inte gratis) känner jag lite ansvar för att ta hand om dom.. 
 
 Såhär blev det med de nya blommorna jag fått av mormor! Så fint. Mamma tipsade mig om att ha dem i köket för insynsskydd och det var så smart. Jag bor ju på första våningen, fast en trappa upp typ, men ändå känner jag mig ibland som en skyltdocka i fönstret när där är så öppet och alla från gatan ser in. Dessa blommorna skyddar lite från folk som stirrar och ger dessutom fin grön växtlighet i köket! Ni vet jag älskar växter och grönt. 

Min lägenhet börjar verkligen ta sig nu tycker jag. Det är roligt. Det är bara balkongen som är lite sådär.. och nu när det äntligen börjar bli väder för att sitta därute önskar jag den var mer i ordning.. så det får kanske bli nästa projekt? Sen är jag ju inte gjord av pengar.....

Känner mig lite vissen men har gjort mig fin för dagen och så vet jag jag ska träffa Zazze ikväll. Och äta godis och gosa med familjen. Har sett många unga tjejer som gifter sig och har barn.. lite avis blir man men min tid kommer. 

Puss på er!


Till top