J E N N I F E E R G E

Välkomna till Jenfårs hunddagis!

Dagar i bilder, Zazze Permalink1
Japp idag har det varit hunddagis här hemma hos Jenfår! Jag har varit hundvakt åt Zazze mest hela dagen och det var så mysigt! Trots att vi mest inte gjorde nånting gick dagen rätt fort ändå (eller kanske också just därför..!).
 
Zazze är en så tacksam hund att passa och vara med. Jag älskar honom verkligen och blir allitd lie sorgsen när jag är med honom själv: är han verkligen tillfreds med mig som mami/matte? Är jag bra nog? Han är ju som en bebis mer eller mindre och då får jag såna tankar att om jag känner såhär nu, hur ska jag då kunna känna mig duglig sen när man har egna riktiga människobarn..
 
Jag mötte upp Zazze och pappa vid stationen strax efter åtta! Pappa lämnade hässle 8.44 och jag och Zazze installerade oss i lägenheten. Jag hällde upp vatten till honom och gjorde i ordning frukost. Ville lyxa till det lite för Zazze (eftersom han ar så olycklig över att ha blivit lämnad av mamma och pappa) att jag klippte lite skinka och blandade md maten.. sen.. så äter den fjanten bara skinkan och inte det andra!!! Jag försökte till och med muta honom med godis och nästan tvångsmata men det gick inte! Aja, om han varit hungrig eller blev det under dagen hade han ju ätit liksom.. men ändå! Man känner sig lite maktlös med en hund som matstrejkar.
 
Den första stunden var han ganska sur och orolig.. vankade runt lite i lägenheten och skällde på varenda ljud han hörde ute i trapphuset. Efter ett tag hoppade han upp bredvid mig i soffan i ren protest. Jag hade lgt ut hans filt som han hade med sig så fint så fint så men där skulle han givetvis inte sitta, utan han klättrade upp på mina kuddar och la sig där en stund!
 
Han är så knasig. Och det är både komiskt och jobbigt när han skäller och har sig för minsta lilla..
 
Jag satte igång rederiet och målade lite. Då satte sig Zazze i schäslongen och tittade han med. Haha!
 
Det blev även en hel del pluggande gjort för min del! Jag tycker ju min uppgift är ganska rolig (är det ett tecken på att man är nörd eller??) så jag kämpade med att skriva lite trots en deppig hund.
 
Jag sa åt honom flera gånger att gå och lägga sig och vila lite men han lyssnade inget vidare.. han gick och la sig ibland men så fort det hördes något ryckte han till och skällde.. stackars Zazze, han måste varit på helspänn!
 
Så strax innan elva frågade jag honom om vi skulle gå ut och då blev han överlycklig! Hoppade och drog i mig och bet i fötterna. Lille Snufs!
 
Vi gick en lååång runda, först mot Netto, ner mot stadshuset, vidare upp mot Maxi, promenera längs sjukhusområdet ända fram till Linnéskolan, genom hembygdsparken sen raka vägen hem... phuuuuu. Det ar jobbigt för mig med måste jag säga (jag har tagit gympaus idag hehe).
 
Nästan 1,5 timme tog det och när vi väl kom hem var jag väldigt hungirg och Zazze väldigt trött. Under tiden jag gjorde i ordning min lunch försvann Zazze ett tag.. när jag skulle kolla var han var hittade jag honom såhär i min säng. Gulle!!
 
När man äter mat måste man såklart äta vid tvn tillsammans med rederiet. Det är obligatoriskt i mitt hem mer eller mindre. Så jag åt min lunch och efter ett tag hörde jag ett par tassar gå på trägolvet.. då närmade sig Zazze och jag gestikulerade åt honom att sätta sig på sin filt uppe i soffan..
 
Men då tar sötisen sats och landar precis bredvid mig och kurar ihop sig. Gose!!! Han ville vara nära! Jag höll på att smälta. Då kände jag: jag har nog gjort någonting rätt idag i alla fall.
 
Större delen av eftermddagen spenderade vi faktiskt i soffan där vi kollade på rederiet. Okej, Zazze sov mest. Men ändå! Sedan pluggade jag lite till tills jag märkte att Zazze började bli rastlös.. då lekte vi lite med grodan och så gömde jag också godis i lägenheten som Zazze fick sniffa fram!
 
Han gillar verkligen att leka och busa och det gör jag också.. det är så kul, särskilt när man ser på honom att han ocskå tycker det är roligt!
 
Strax efter tre gick vi ut på kissepaus igen. Det var sjukt varmt ute idag! Jag knäppte upp jackan och tog av mig halsduken och under hade jag bara en långärmad crop-top och mina adidas tights! Våren! Är! Här! Eller?
 
När vi kom tillbaka från vår promenad stod pappa på trappan och väntade på oss. Zazze sprang fram till honom och lde sig tvärt ner på ryggen på asfalten för att bli kliad på magen... papi var verkligen saknad..
 
De stannade kvar en stund hemma hos mig innan i gick till stationen igen. Jag sa hejdå till både Zazze och papi.
 
Det var verkligen mysigt att ha hunddagis här! Jag har det så gärna igen.. jag kan stå ut med att Zazze piper och ylar och gnäller lite: när han väl hr lugnat sig och är sitt goa jag så är det såååå mysigt. Älskar dig Zazzison, hoppas du begriper det!!
 
Imorgon väntar jobb och träning efter jobbet. Det ska faktikst bli kul. Men jag saknar Zazze redan!!
#1 - - Zazze :

Tack för världens bästa hundpassning! 🐶❤️Ska rekommendera ditt hunddagis till mina bästa kompisar Vera och Abbe! 👩🏼❤️🐶

Svar: Tack Zazze!!😍😍🐶🐶❤️❤️
jennifeerge.blogg.se

Till top