J E N N I F E E R G E

Jul på Bakken!

Dagar i bilder Permalink0
Nu går dagarna fort mina vänner.. julen närmar sig med stormsteg och jag skulle vilja pausa klockan en stund för att bara andas in och njuta av all förväntan som ligger i luften.. istället känner jag mig stressad och orolig.. men jag får försöka ta en dag i taget och hinna med det som hinns med. Prioritera, helt enkelt!
 
Men igår, den 1a december, så inledde vi julens månad med ett besök på Bakken! Nytt för i år är nämligen att Bakken har Jul på Bakken, typ som Jul på Liseberg! De hade en stor ren vid ingången som lyste upp. Vi var framme strax innan ett så det var ju fortfarande ljust när vi kom. Sen på kvällen så lös renen ännu tydligare.
 
Vid entrén kunde man köpa åkband om man ville, men vi var ju inte där för karusellernas skull (något som upprepades flera gånger när Ellen och Elise sååå gärna ville åka karusell.. hehe... vi skulle ju kolla på tomtar och julmarknad!!)
 
Men innan vi orkade göra nånting så åt vi! Det blev lite krångel med tåget på vägen ner så vi var döhungriga när vi kom fram. Jag tog en klassisk röd pölse.. så gott! Och lite pommes på det. Med remouladsås. Oväntat god kombo.
 
Efter lite mat i magen började vi utforska området!
 
Den största anledningen till att vi ville dit var för att de har byggt upp ett litet mini Korsbaek från den danska serien "Matador"! Jag har sett några avsnitt (inte hela serien alltså), men mormor, Jerker och Lena älskar den! Typ, Det var häftigt att se hur fint de hade gjort och ala gamla grejer där fanns..
 
De hade en supersöt liten gammal godisbutik (med riktigt godis i som man kunde köpa alltså, det var inte gammalt lol) och så hade de Skjerns magasin (såklart) i vilket man kunde gå in och kolla på hattar, kläder och knappar! Hygge säger jag!
 
Där var även några karaktärer ur serien som kom ut och gick på torget och pratade med folket. Skoj!
 
Vid stora scenen (eller vad den hette) fanns en gigantisk mistel som man kunde pussas under!!
 
Allt som allt var det en trevlig dag! Det som drar ner betyget något är att det blev sånt strul med tågen. Men det är ju inte bakkens fel. Sen så kunde där varit mer tomtar och julmarknader och julsaker. Faktiskt! I det avsendet är Jul på Liseberg roligare att gå på. Men samtidigt: Bakken är ju bara nybörjare! Det är första året och för att va första året gjorde de ändå det helt okej.
 
Jag är nöjd med dagen, men var oerhört trött när jag kom hem!
 
Idag följde familjen med mig hit till Hässleholm och så bjöd jag på lite adventsfika. Gos. Och så fick jag en adventskalender igår! Men mer om det imorgon. Nu är det läggdags. Jag är rätt förykld men planerar på att gå till arbetet imrogon.
 
Kram på er!
Till top