J E N N I F E E R G E

Lucka 10-16!

Dagar i bilder, Shopping Permalink0
Denna veckans lucköppning blandar vi lite hej vilt! Så det som ni ser kommer liksom inte i dag-ordning. Istället har jag sorterat efter användningsområde!
 
Jag har nämligen haft rätt så upptagen vecka och inte riktigt hunnit prova mina body shop produkter under veckan, så nu under söndagskvällen samlade jag veckans luckor och provade allesammans! Sååå kul.
 
Och minns ni jag önskade mig en body scrub? Det fick jag! Men innan jg berättar om den måste jag ju säga vad det är ni ser här ovan: först har vi ett jordgubbsschampoo, sen en pepparmint candy cane duschkräm och slutligen en kokos body skrubbis! Muuuuums.
 
För närvarande använder jag body shops schampoo med doft av banan så det var roligt att få prova jordgubben! Den luktar typ exakt lika gott som jordgubbstvålarna (och övriga jordgubbsprodukter) och löddrade fint i håret. Mitt enda problem är att sedan jag slingade håret så blir mitt hår värsta svintohåret när jag tar schampoo i det!!! Verlkigen! Så var det inte innan.. och så blev det tyvärr med jordgubbsschampoot också. Jag tänker jag ska gå tillbaka till mitt lanza keratin schampoo som är det bästa för mitt hår hittills, men jag tänker såklart använda upp de schampoona jag har först! Håret blir ju rent och det doftar gott, men just känslan av svinto... coh att kamma ut det sen är en pina! Så kanske att dessa schampoona inte riktigt är för mitt hår.. tyvärr!
 
Duschkrämen som alltås luktar polkagris, eller mint för att tala klarspråk, luktade VERKLIGEN MINT! På ett positivt sätt alltså! Det var en fräsch doft att tvåla in sig med måste jag säga och den påminner lite om i love.. seriens duschkräm med doft av mintchoklad (fast har slapp vi ju den där konstgjorda doften av choklad vilket bara är en fördel!.) Mums säger jag, verkligen fräscht.
 
Och body scruben blev jag ocskå glad för! Jag har provat body shops scrubbar i doft jordgubb och argan oil. De har doftat gott men känts lite "hårda" på huden. Det har ju varit duschkräm med sandkorn i, mer eller mindre för att säga det krasst. Men dne här med kokosnöt kändes lite tjockare, mer mjölk-krämig typ och var inte alls lika hård på huden! Det tyckte jag om! Jag använde tvättsvampen som jag visat er innan och den fick bort död hud bra!
 
Åh nu inser jag att jag glömt att fota en produkt! Det var en "gentle makeup remover" med doft av kamomill!
 
Och den använde jag efter min dusch tillsammans med den här soft facial cleansing spongen för att tvätta bort mitt smink. Och asså.. jag är kär i svampen!! Den var helt underbar!! Tycker ibland det är så jobbigt att hålla på och gnugga med fingrarna i ögonen och i hela ansiktet för att få bort allt räligt smink, men med dena svampen så slipper man ju! Sen är det bara att skölja den ordentligt, låta den torka och sen återanvädna! Mmm. Positivt överraskad!
 
Själva sminkborttagningen, som jag tyvörr glömde fota asså var också över förväntan! Och den var verkligen "gentle"! Jag kunde ta den i ögonen, nästan gnugga in den och ändå öppna ögonen - utan att det sved! Då vet man det är en skonsam produkt. MEd hjälp av svampen fick jag upp ett fint lödder som rengjorde bra.
 
Efter den här proceduren provade jag ansiktsmaksen som man fick ett prov på, himalyan coal som så många andra har provat och rekommenderat, bland annat min syster! Men vet ni! När jag tog ut den på huden så började det svida och brännas nästan direkt... först tänkte jag att jag kunde stå ut men det gick inte så efter några sekunder sköljde jag av ansiktet igen!
 
Tråkigt! Men samtidigt inte oväntat: mitt ansikte är lite känsligt. Jag tror att den här masken är bra för dig med fet hud och mycket pormaskar/finnar. Min hud är gaaanska känslig alltså och pallade inte trycket.. jag får hålla mig till gentle makeup removern typ.. höhö! Men som sagt, många andra har rekommenderat just den här himalayan ansiktsmasken så bli inte skrämda av detta! Alla har ju olika hudtyper!
 
Sist men inte minst så har jag fått en ögonbryns- och ögonfransborste! Det har jag ingen så det var faktiskt en himla bra gåva! Ska försöka få in en vana att kamma mina ögonfransar tror jag.. de blir ju lätt klibbigao ch klumpiga med mascara, men om jag kammar före borde man ju minimera risken för klibb&klump!
 
Minns ni förresten lucka 4 som jag skrev om som var tom? Den dök visst upp under en annan lucka och dert visade sig vara en rosa nagelfil formad som en kanin. Söt! Och på tiden att den kom fram.
 
Ja hörrni, här har ni produkter från hela veckan alltså... nu väntar en ny vecka fylld med arbete träning och julstök. Och så lite självreflektion på det. Lite självförverkling också kanske? Det är min nya grej.. typ..
 
Puss på er i alla fall! Jag har gjort julgodis heeeela dagen igår, men mer om det imorgon!
 
 
 
 
Till top