J E N N I F E E R G E

Diskbråck, loppis och fika

Dagar i bilder Permalink0
 Godkväll bloggisar! Måndag igen och hur mår ni? Jag mår trött och lite yr i pottan men tror jag har ätit och druckit lite dåligt idag..
 
I helgen var jag hemma hos mami papi för att titta till Zazze! Han har fått diskbråck och man märkte såååå tydligt på honom att det var något som inte stämde. Jag menar, titta bara på bilderna så ledsen han ser ut. det syns liksom i ögonen att det gör ont.. Så doktorn har ordinerat vila och inget hoppande eller busande. Men Zazze var inte ens på humör för bus! När jag knackade på dörren på fredagseftermidagen så skällde han inte ens! Då vet man att något är fel.
 
På kvällen kollade vi på Hallonbåtsflyktingen (ja jag rekommenderade den till familjen också så nu har jag sett den två gånger hahaha) och då varierade Zazze sig mellan att gömma sig under soffan och under muppstolen.. inte roligt att se vår lille pojke må så dåligt.
 
På lördagsmorgon var det nästan ännu värre, men då hade han sovit på det kalla golvet och inte rört sig på flera timmar: klart man blir lite stel då. Men efter att han fått i sig sin medicin började vi känna igen honom mer och mer. Han åt till och med lite ur blomkrukan och när Zazze äter ur krukorna vet man att han har tråkigt = han mår bra. Haha!
 
Samtidigt så får vi inte ynka honom för mycket så att han blir helt slapp sen! För han kommer ju bli frisk, men det tar ett tag.. precis som det gör för oss människor om vi får diskbråck. Jag försöker hela tiden jämföra och relatera så man förstår liksom att han kommer bli bra igen..
 
Jag åkte hem till Hässle igen på lördagskvällen och hade en liten egokväll med mig själv: jag duschade länge, provade brun-utan-sol, jag kollade på serie i soffan, åt oförskämt mycket ostbollar och sombreros, drack loka crush och sen la jag mig i sängen alldeles mätt i magen vid typ tio-tiden. Jag bara älskar såna kvällar! Även om jag liksom är ensam på kvällarna i veckorna med så är helgkvällarna lite speciella: för då FÅR jag slappa och äta oförskämt mycket av det jag är sugen på. Såhär i veckorna FÅR jag inte slappa och äta på samma sätt.. oh det finns väl för och nackdelr med det.
 
Men innan jag åkte hem tll Hässle så kom mormor och besökte oss! Och då gick vi till loppisen Tre Damer i Klippan! Den må va ganska liten, men där finns mycket roliga saker! Jag fyndade ett virkat sängöverkast, två fat och en tårtspade.. jag tänker jag visar er bild på mina fynd sen! Mormor fyndade ett virkat sängöverkast hon också. Det blir riktgt riktigt fint att ha på sängen! Det var mamma som började med det här och nu har hon startat en hel trend.. hehe!
 
Så igår fixade jag och donade lite hemma innan jag mötte upp Sofie för en fika på espresso house! Så himla mysigt och roligt att hänga och prata lite. Hon hade varit i kk och då passerar man ju hässle! Perfekt med ett litet catch up-möte såhär en söndageftermiddag. Det var supermysigt och vi blev supermätta. Efteråt gick jag till gymmet med massa kaka i magen... det gick, men det var tungt.. inte att rekommendera! Hehe.
 
Idag har det varit skola 9-12 sen hade vi litteraturseminarium som jag var samtalsledare för. DEt är alltid lite nervöst när man ska vara det, men en del av mig tycker det är rätt roligt och utmanande och det gick faktiskt ganska bra! När jag kom hem tränade jag rumpis och lyckades knäböja 60 kg! Wihooo!
 
Nu, mina vänner, så måste jag varva ner och sen sova lite.. känns som om hjärnan går på högvarv av någon anledning.
 
Puss på er! Hoppas ni har haft en mysig helg och en bra start på veckan idag.
Till top