J E N N I F E E R G E

Ja, kärleken är

Dagar i bilder, Musik Permalink1
Godkväll bloggisar!
 
Jag sitter nyduschad i min säng med datorn i knät och målarboken bredvid. Innan idag körde jag ett rumpispass på gymmet och asså jag kunde typ inte gå sen?!å... det tog på krafterna i benen må jag säga! Men jag kämpar på. Jag vill gärna kunna göra knäböj med mer än min kroppsvikt. Det hade varit coolt. Just nu är jag uppe i 50 kilo och jag hade kanske kunnat öka men då kan jag inte göra många repetitioner och inte gå ner i marken.. varför är jag så petig.. nåväl det är väl bra och va lite perfektionist och försitigt så man inte gör sig illa!
 
Om det blir någon träning imorgon får vi se.. enligt schemat går vi 10-16 men det känns oförskämt länge för kursintroduktion, så jag vet inte alltså.
 
Dagens middag ser ni här ovan och det blev som jag nämnde igår, potatismos och korv! Mmm så gott det var!! Men så oförtjänt att göra potatismos?!?! Man kokar en massa potatis sen blir det typ ingenting av det. Känns det som i alla fall. Men det är så gott så det är värt det.
 
 
Denna låten fick jag i huvudet innan när jag lagade middag. Jag tycker den är så fin! Jag vet jag hade den på min ABSOLUT FAVORITSKIVA SOM LITEN och det var den med alla mellovinnare. Det blir mycket kärlekstankar för mig nu och jag känner mig naiv och fjantig som tror på kärleken i en värld där folk byter partners lika snabbt som man byter underkläder.
 
Men jag har hittat något att hålla fast i, något jag vill satsa på, som gör mig bättre, som gör livet roligare att leva.. ... kärleken är, och ja visst är den.
'
En ängel flög förbi
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
På vår jord
Som en sol som värmer oss
Som ett himmelskt stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende
Med en tro
Kärleken är

Och när natten sänker sig
Är vi trygga i varandras andetag
En vind, som smyger sig hit in
Bär en doft utav vilda rosor

#1 - - Sofie:

Visst är det så, kärleken är! Den är lite bortglömd, kul att du lyfter upp den!

Svar: Visst är den bra! <3
jennifeerge.blogg.se

Till top