J E N N I F E E R G E

Åhus, sista Björket & campingmys!

Underbara dagar Permalink0
Ja, så kan man med några korta ord sammanfatta min helg.. i fredags efter jobb gick jag en runda på stan med Camilla innan det blev fredagsfys följt av fredagsmys. Var så trött, men är typ alltid trött på fredagar känns det som.
 
På lördagen vaknade jag först tidigt, men somande om till närmare tio! Sköööönt. Julia frågade om jag ville med till havet i Åhus och självklart ville jag det! 😍 Jag smörjde in mig, tog på mig bikini o lämplig strandoutfit och satte mig sen på första bästa tåg till Kristianstad där jag blev upplockad och så körde vi!! Goooos...
 
Jag tog bilder på stranden i Åhus med mobilen, men de tog jag på snapchat och såklart glömde jag spara dom..!!! Lite tråkigt men. Där var mycket folk, men vi hittade en lämplig liten dyna att bre ut våra filtar och handdukar på för att sola, snacka och chilla.. vi badade också såklart! Det var en blåsig dag igår så det var många vågor ute i vattnet. Jag tänkte först att jag inte skulle doppa mig eller blöta håret men det var ju omöjligt att undvika när stora vågor bara sköljde över en! Men det var härlgit och det var vekligen skönt i vattnet!!
 
Framåt eftermiddagen begav vi oss hemåt igen för att göra oss i ordning för kvällens äventyr...! Ja, på första gången på länge (säkert mer än ett halvår??) var det dags för utgång för min del! Och inte vaar som helst utan till det (ö)kända Björket här i Hässle!!
 
Jag har ju aldrig varit där innan och det känns som man nästan måste det om man ska bo här. Och så var det då det sista björket EVER för det ska visst rivas. Så det var verkligen now or never och jag och Julia ville inte missa den här chansen!!!
 
Dagens partyoutfit blev spetskjol med svart linne till. Och så klackisar på fötterna och färg på läppisarna. Gos!
 
Vi blev upphämtade hos mig och sen åkte vi på en förfest ute i Stoby! Det var trevligt! Vi spelade kubb, socialserade oss, drack lite dricka, åt lite chips, spelade lite kort, snackade lite skit.. typ så som det ska va!
 
Strax efter elva åkte vi in till hässle igen och vissa av oss hade varit smarta och köpt förköpsbiljett. Så smarta var inte jag och Julia så vi fick stå i kö. I en timme. EN TIMME!!!
 
Den här kön höll på att knäcka mig! Jag var rädd att vi inte skulle komma in och då hade jag typ brutit ihop (på riktigt). Jag blir verkligen mer känslig/deppig av alkohol.. asså först blir man ju lite glad och mjuk men sen kommer lite känslor upp. Bläää!!
 
Men vet ni! VI KOM IN!! OCh som tur var hade Julia använt sina charmerande egenskaper i kön så vi hittade en snäll kille som betalade inträde till oss. KVÄLLENS HJÄLTE ❤.
 
Där inne var det skitvarmt: men skitkul. Asså skitkul hade vi! Vi var lite på schlagergolvet, lite på stora golvet och lite därute. Man fick typ variera sig för det var så himla varmt på lilla golvet, ganska ok på stora golvet, SÅ SKÖNT därute.. haha! Det rann verkligen av oss (och alla andra).
 
Det var en rolig kväl med bra musik! Jag provade tequila-shot utan salt så jag vet inte om det räknas. Om det inte hade varit för citronen hade man ju dött. Men det var rätt okej faktiskt!! Så kul att ja, prova nya saker, träffa nya folk och så.
 
Men det märktes att folk var på plats för att roa sig och inte för att ragga. Rätt skönt. Det var inget sliskelisluskande och inget tafsande. Så skönt! Detta innebar också att där inte var några direkta puddingar heller att dansa med (förutom vi då, möjlgitvis). Det var lite synd. Men vi dansade ju med varann vi i sällskapet!!
 
Strax innan fyra kom vi hem och däckade i min säng! Mer eller mindre... så det blev sovmorgon imorse och långsamfrukost innan Julia tog tåget hem till sig.
 
Det var verkligen en rolig kväll! ❤ Så glad att vi gick dit och att vi fick plats där inne. Och att vi hade så kul!
 
Idag har jag haft ovanstående utsikt majoriteten av dagen. Så fint... det är på Landön i Fjällkinge där mamipapi just nu campar. Jag åkte till Bromölla vid 12-tiden idag och så hämtade pappa upp mig och körde till campingen. Detta är alltså utsikten från mamma och pappas husvagn! Här snackar vi havsutsikt..
 
Det var väldigt skönt att åka iväg faktiskt.. som jag skrev innan blir jag mer känslig/nedstämd av att dricka och det höll i sig även idag. Ville bara dra täcket över huvudet och gråta tills det inte fanns några tårar kvar. Samtidigt vet jag att det spelar verkligen ingen roll hur många tårar jag gråter, det kommer inte förändra något. Det spelar heller ingen roll hur många meddelande jag skriver, hur många blogginlägg som publiceras, hur många selfies som läggs upp, det kommer inte förändra något........................
 
Men det lättar lite.
 
Så: jag lämnade lägenheten och orten. Det var nog ett bra beslut.
 
För här på Landön fanns ju inte bara mamma och pappa utan även Zazze, Tilda och vattnet! (plus tång och maneter men det behöver vi väl inte rpata om URK).. Så gosigt...
 
Vi vadade ut i havet tillsammans med Zazze och jag måste säga att han var inte sådär jättebadsugen idag.. tyvärr. Men han ser så himla rolig ut när han blir blöt om benen och inte resten av kroppen! All pälsen lägger ju sig längs kroppen eftersom den blir blöt och kvar blir ett par taniga ben och en gigantisk kropp. Det ser sååå komiskt ut!
 
Jag, mamma och pappa provade även att vada ut till en ö som låg inte alls långt ifrån oss. Jag kom inte särskilt långt när jag upptäckte att där fanns maneter. Jag skrek och vände. Typ. Mamma och pappa vadade en bra bit ut och kom nästan fram!! Men tydligen var där en hel del tång på botten längst fram och det är ju inte jättetrevligt att gå i när man inte ser vad där är och man är barfota.. så de vände om de också efter en stund.
 
Men det var mysigt att gå i det varma vattnet! För det är verkligen varmt i vattnet nu (så inte konstigt maneterna frodas URKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK)
 
Åt höger från husvagnsplatsen låg där en brygga  som man kunde hoppa ifrån! Tydligen var det 4m djupt där borta.. häftigt! Det är väldigt roligt att hoppa från bryggor tycker jag, men jag fegade med tanke på maneterna och att ja.. det är lite läskgit också att hoppa där..
 
Det var som sagt verkligen mysigt och fint! Och trots att detta då faktiskt är havet man badar i fick jag lite flashbackkänslor till mina somrar -13 och -14 i Säffle.. där badade vi i sjön och det såg ju typ ut som här: med vass runt omkring, bryggor, stenar, lite skitig botten, en ö längre bort, skog osv..
 
Känns väldigt typsikt svensk badplats liksom! ❤ Samtidigt kan jag väl inte påstå att jag badat särskilt mycket i Sverige överhuvudtaget... så jag har väl inte koll på uhr det ser ut överallt. men ändå!
 
Här har vi ju honom! Gosigaste pojken på planeten ❤
 
Dock inte särskilt fotosugen idag.. jag kallade på honom SÅÅ många gånger för att få honom att itta in i kameran, eller i alla flal titta på mig, men NEPP.. han protesterade och kolade åt sidan, kollade bakåt, kollade på mamma, kollade överallt annat än på mig.. envis hund!
 
Men som ni ser så har han kommit en bit ner i vattnet med sina söta små ben.. jag hade så gärna velat se honom simma ordentligt hundsim, men så blev det tyvärr inte. Han hade inte lust.. envis hund!
 
Här har vi den! Husvagnen! Med Zazze som no. 1 vakthund som ser till att ingen inkräktar på vårt område. Han skällde bland annat på en kanot (ja man vet aldirg vad en sådan kan hitta på) och på en man med solbrillor. Mycket bra Zazze. Du är allas vår beskyddare.
 
Det var supermysigt! Jag låg mest i solstolen och sov om jag ska vara ärlig, men det behövdes nog efter gårdagens äventyr.. det tar ju på krafterna när man är så gammal som jag! Men åh så fin husvagnen var och deras lilla plats. Supermysigt som sagt!
 
Till middag blev det matjessill och potatis.. MUMS.. och strax innan jag åkte gick vi o köpte mjukglass.. jag tog med saltlakritstopping.. MUMS det också! ❤
 
Sen skjutsade tilda och pappa mig till Krisitnastad där jag tog tåget till Hässle. Nu under kvällens kväll har jag bara diskat undan och duschat av mig i iskallt vatten. Skönt. Det är så skönt att kyla ner sig med en kall dusch. Man behöver det verkligen!
 
På hemvägen Krisitnastad-Hässelholm passerade vi massa fina hus med tåget.. och jag bara kände hur min hus- och familjelängtan blossade upp i bröstet på mig igen... men det kommer... ❤ Tills dess så ska jag verkligen spara undan pengar till lite handpenning.. och i värsta fall får man kanske köpa ett hus själv.. och det är väl inte så illa det heller, om det nu är ett hus man vill ha, bo och leva i.... nåväl. Det får ta sin tid. Men jag längtar efter kärleken, huslivet, familjelivet.. ❤
 
Nu ska jag sova bloggisar. Det är ju trots allt måndag och jobb imorgon. Godnatt. Hoppas ni också haft en bra helg!
Till top