J E N N I F E E R G E

Balkong-hygge!

Inredning Permalink0
Hej bloggisar!
 
Nu i helgen har jag äntligen fixat i ordning på balkongen. Pappa har hjälpt mig att ta bort de fula plåtarna som satt på kortisdorna. De var typ ett insynsskydd i form av superfult hemmabygge med plåtar fastspikade på räcket. Urk. Och det hade nog suttit där ett tag för träet vart helt ruttet! Och räcket alldeles grönt av mossa och skit. Så jag fick städa med svamp och vim och ha mig.
 
Men så fint det blev! Nu vill man ju sitta där ute.
 
Balkongmöblemanget har jag fått av mormor och Jerker. Blomlådorna köpte mamma och pappa till mig när de var på hammarplast i Tingsryd! Och blommorna är från min nya favoritaffär blomsterlandet. Det är verkligen s ¨roligt at köpa blommor!
 
Jag tyckte det blev fint med de röda längst ut och sen två mindre vita blommor. Vad tycker ni?
 
Som sagt: nu vill man ju gå ut och sätta sig! Och vet ni vad jag gjorde ikväll som jag borde gjort typ för 2 år sen när ajag flyttade in?? Tvättade fönsterna!! De ser fortfarande rätt hemska ut, men när solen står på ser alla fönster vidriga ut. Men de blev så mycket renare och finare! Tidningspappret jag använde blev alldeles svart avsmuts. Urk.
 
Det var riktigt roligt att plantera blommorna, även om det "bara" var i blomlådor. Jag tror jag hade gillat att ha en egen trädgård! Eller så är det bara nån idé jag har, men jag gillar ju att pyssla och att vara lite kreativ och sånt så jag tror ändå det hade passat mig. Men tills dess så får jag helt enkelt påta med min blommor på balkongeon och alla de jag har inomhus.
 
Jag och Tilda var bland annat på IKEA igår och där köpte jag fler krukor, en piedestal och mer blommor!! På hornbach köpte jag en spaljé att ha på balkongen. Det börjar verkligen ta sig i lägenheten och jag trivs så bra här hemma ❤. Det enda som saknas är någon att bo med men det kommer väl.. ❤
 
Såhär såg jag ut i fredags. Fortsatt trött efter en jobbig torsdag men jag ville göra mig fin med svart klänning och lockar i håret. Jag gillar verkligen att locka håret! Det är min nya grej tror jag. Önskar nästan att jag hade lite självfall.. men mitt hår är rätt så rakt ändå måste jag säga.
 
Det är mycket som snurrar i mitt lilla huvud men jag har börjat samla alla tankar i en dagbok på datorn. Orden bara rinner ur mig. De finns där och de vill bli skrivna!
 
Nu ska jag göra mig redo för sängen, jobb imorgon som vanligt.. kram!
 
 
Till top