J E N N I F E E R G E

Materiella nyheter

Shopping Permalink0
En nörd som jag kan ju bara inte stå emot att visa upp den nya datorn! Den är min lilla pärla. Ser ni så liten, nätt och tunn den är? Och ändå så kraftfull! Mums.
 
Det är en Asus VivoBook flip för den som verkligen vill ha koll. Flip betyder att den har pekskärm och att man kan vända på den. Jag är lite pekskärms-skadad/pekskärms-älskare efter att ha levt med plattis ett bra tag så jag har ju insett fördelarna med att ha en dator med just pekfunktion..! Plattis är dock för svag har jag insett och min gamla bärbara dator alldeles för dålig skärm, min stationära dator alldeles för långsam att starta upp (tog seriöst 5 min att starta datorn, öppna firefox och gå in på blogg.se...) så det var verkligen dags för uppgradering. Den bärbara datorn tror jag jag köpte 2013/2014, den stationära 2012 och plattis är väl från 2015.. plattis är helt okej, men han är inte stark nog som sagt. Han orkar ju inte sims liksom!
 
Så som sagt, det var verkligen på tiden. Och jag är redan kär! Detta är datorn i mitt liv! Typ. (åtminstone for now, ni kan ju här ovan se min relationshistorik med mina datorer.. hehehe.. att vara singel, alltså utan dator, det är en OMÖJLIGHET för någon som jag)
 
Ser ni! Den är som sagt väldigt liten och nätt, men skärmen är så himla kraftfull! Det är bra upplösning, superfin skärpa och färg. Nu när jag redigerat bilder från Kroatien har jag verkligen sett hur bra bilderna är: varken den stationära datorns skärm eller min gamla bärbara har gett mina foton rättvisa!! De är ju superfina egentligen!
 
Så nu är det faktiskt riktigt roligt att redigera bilder. Och datorn klarar sims 4 alldeles galant! Det har jag nördat en hel del de senaste dagarna.. i lördags vaknade jag 7.15, gick upp och diskade och gjorde i ordning frukost sen spelade jag sims och åt till klockan 9 typ.. hehe.
 
Jag har även unnat mobilen ett nytt skal! Efter att både Julia och Camilla på jobbet kommit med nya fräscha sommarskal ville jag inte va sämre.. och själva suget efter nytt skal smittades liksom!! Så jag beställde ett ljust guldigt "kladde"skal från Ideal of Sweden. Vet inte om man kan kalla det marmor eller vad man ska säga det är? Jag tycker det är jättefint i alla fall!
 
Guld är ju min favoritfärg och i mitt förra skal fanns även en del guld: i kombination med mörkblått/grått.. så det känns mer höstigt och vintrigt: här är det ju just och gosigt, alltså mer lämpligt på sommaren!
 
Dock tycker min snåla sida att ideal of sweden är rätt dyra.. men deras skal är ju riktigt bra och fina så jag vet inte om det kanske tar ut varannat? Hm.
 
Efter att ha spelat sims ett tag och därefter städat hela lägenheten plus burit ner den stationära datorn i källaren tog jag tåget till mina föräldrar! Redan 11.31 satt jag på tåget och var arg som ett bi för jag var så hungrig. Lol. Jag är verkligen hangry när jag är hungrig..
 
Både jag och mammsen var lite rastlösa och då kom mamma med den GENIALISKA idén att åka till dollar store!! Under förutsättning att jag körde. Och det kunde jag väl! "kan du köra bmwn???" frågade både mamma och pappa (och enda sen jag kuggade körkoret 2 JÄVLA GÅNGER har jag fått höra jag inte kan köra bil och MÅSTE ÖVA) så jag skrek från toan "DET STÅR INGET PÅ MITT KÖRKORT VILKEN BIL DET GÄLLER!!". Tollar!!! 💩💩💩💩💩
 
Så vi packade in oss i bilen och fyndade en hel del på dollar store!! DEt är ju så kul. Och jag har hört att det ska öppna i hässleholm med!! WIEE.
 
Jag hittade dessa ananas-muggar (men med kiwi-lock, det tyckte jag var lite roligt) för 10 kr styck! Kunde inte låta bli även om de var ytterst onödigt inköp. Att de har både grönt lock och sugrör ger ju en grön-älskare som mig GÅSHUD!!💚
 
Och jag älskar ju emojis oförskämt mycket. Alltså typ som ett barn. Jag har 2 stycken emojigosedjursnyckelringar på min väska. Jag har min gympakasse med massa emojis. Jag har 2 tröjor med emojis på. Jag missbrukar emojis när jag chattar.
 
Så när jag hittade denna SUPERCOOLA emojin med TUNGAN UTE (ja tungan är alltså separat flärp ut från gosedjuret) så kunde jag inte låta bli. Du ska med mig hem tänkte jag och hotta ner göbben i min korg. I själva verket är det ett studentgosedjur med studentband i huvudet, men det tänkte jag klippa bort och så ska jag ha honom som prydnad. Så cool ju!!!
 
Om där funnits en puss-gubbe hade jag köpt den med men det fanns tyvärr inte...
 
Dollar store har massa roliga inredningsdetaljer!! Jag ville köpa typ allt plockigt och gulligt.. men det går ju inte..
 
Dock så följde en liten fyrkantig mini-piedestal med mig hem! Jag tyckte den var döcool. Jag funderar på att ha små krukor med typ succulenter i den. Tror det kan bli fint, men vi får se!
 
Och bakom denna vita ser ni en liknande piedestal grej fast mycket mindre i guld. Kunde inte låta bli! Men den känns mer höstig så jag tänker lägga undan den tills det blir lite kallare och murrigare ute..
 
För 10 spänn hittade jag en söt ljuslykta med en flamingo på.. och bland sminket hittade jag sminkförvaring till läppstift för 30 kr! Jag har redan en sådan här sedan innan + en annan konstellation med plats för 6 läppstift. Jag vet. Jag har sjukt mycket läpprodukter, men det är sååååååååååååååå kul. Nu får alla varsin plats i min sminkhylla i alla fall och slipper trångsas!
 
Jag köpte även massa små hårsnoddar i sån plast som är lite inne nu och en svart hårmunk som hjälper till när man vill göra knut i håret. Det följde även med 2 presentpåsar hem, lite cupcakesdekorationer (i form av prinsesskronor som den prinsessa man är heheeh) samt lite godis...
 
En helnajs tur till dollar store helt enkelt!
 
I veckan så var jag även på blomsterlandet och shoppade blommor! Det är så kul att gå runt där och lulla bland alla växter. Alla mina murgröna har dött här i hemmet och nu köpte jag nya. 5 stycken... hmm. Som jag hoppas ska överleva lite bättre än de andra! Jag köpte även en fikus och den här palmen som ni ser ovan!
 
Jag älskar palmer! Den kostade 99 kr och jag tyckte inte det var så farligt för en ganska rejäl palm. För att fylla ut tomrummet i krukan hällde jag ner massa lecakulor. Det ser så trevligt ut!
 
Nu återstår bara att plantera blommor på balkongen men först måste jag nog köpa en planteringsspade.. hehe. Men jag har sett att TGR har sådana så ska nog kolla där efter jobb imorgon! Och så behöver jag ju köpa blommorna också.
 
Det var allt för mina senaste fynd! Vänligen notera att jag inte köpt ett ENDASTE klädesplagg!!! Kanske har jag äntligen blivit mätt på kläder?? (troligtvis inte jag älskar kläder för mycket för det).
 
Nu ska jag sätta mig i soffan en stund innan jag kryper ner i sängen. Imorgon är det jobb igen. Det är rätt skönt ändå, tiden går fortare då och som bekant läker tiden alla sår. Och är det någons sår som behöver läkas är det mina. Särskilt alla sår i hjärtat. Frågan är om man ens kan kalla det sår, snarare är det i 1000 bitar💔. Oavsett hur vi benämner det: så kommer tiden läka det. Tiden är min bästa vän nu, men jag får inte stressa den, inte skynda på den, för då läker vi aldrig.
 
En dag i taget och orkar vi inte det tar vi en kvart i taget. Må jag vara lugn och lycklig.
 
Dessa två meningar är mitt dagliga mantra.
Till top