J E N N I F E E R G E

Gårdagens outfit!

Dagar i bilder, Tankar Permalink0
 Såhär såg jag ut igår på jobbet! Det har ju varit fint väder men ändå inte jättevarmt så då tyckte jag en 3/4 långärmad figurnära klänning satt finfint! Jag tycker den omfamnar min kropp på ett smickrande sätt 😍. Gud vad det lät cheesy! 

Just nu ligger jag i sängen hemma hos mami papi helt utslagen.. har hållt igång hela dagen med tvättning, strykning, städning, diskning och så lite träning på det! Körde ett göttigt axelpass och speglade rumpen i mina vita lagom genomskinliga tights. 

Typ hela min mobil är full i hoppfulla kärlekscitat.. tror jag ska lägga upp några här nån dag. Jag inbillar mig att jag ser med hopp och glädje på framtiden. Och tills dess: må jag vara lugn och lycklig. 

Nu under veckan har jag satt mig ner och mediterat 10 minuter innan jobbet. Jag lyssnar på "kärleksfull vänlighet till alla" som finns i appen lugn och lycklig, sen avslutar jag den med att upprepa följande fraser ett par gånger:

"Må jag leva i glädje och lätthet.
Må jag vara lugn och lycklig. 
Må jag leva i glädje och lätthet. 
Må jag vara lugn och lycklig." 

Och att meditera på detta vis 10 minuter innan jobb, det gör stor skillnad måste jag säga!!! Jag upplever ett slags lugn inombords, en känsla av att vara tillfreds med livet såsom det är och en vilja att fortsätta kämpa och ta mig igenom en dag till. Precis som han säger i övningen så tackar jag mig själv varje morgon för att jag tar mig tid att meditera. Det är så nyttigt och skönt för själen. Och om det är nåt min själ behöver är det vila, kärlek och omtanke ❤️❤️❤️

Nä nu släcker jag nog lampan kompisar.. som sagt är jag trött av att ha hållt igång hela dagen.. tur det är lördag imorgon. Kram på er!
Till top