J E N N I F E E R G E

Måndag igen!

Dagar i bilder Permalink0
Tänk att då var det måndag igen.. trots att jag under helgen tyckte att det var tråkigt med helg eftersom jag har en tendens att känna mig eländig och värdelös när jag är ledig så har det ändå varit skönt att vara just ledig!
 
I lördags åkte jag hem till mina kära föräldrar. Som inte var hemma... så jag umgicks med mina kära syskon istället! Väldigt gosigt och väldigt varmt. Jag satt ute i solstolen och läste och sostolarna stod så fint uppradade bredvid varandra... jag bara önskar jag hade någon där bredvid att hålla handen med, prata om livet med eller bara känna solens strålar värma på huden tillsammans.. när jag tänker på det för länge, för mycket och för intensivt blir jag rätt ledsen. Så jag försöker att minska de tankarna, särskilt när jag på jobbet..
 
Annars så grillade Oliver på söndagen och det var jättegott! Jag gick en timmes powerwalk på förmiddagen och det var verkligen powerwalk för jag hade världens tempo! Kul! Jag hade fokus på rumpis och idag känns det lite grann att benen är trötta. Himla bra konditionsträning tycker jag för mig som tycker det är tungt att springa.. plus perfekt när man hittar låtar med en bra takt att gå i! Alltså att man går i takt med musiken, det blir typ som en dans då. Älskar musik verkligen..
 
... och på tal om musik så har jag satt upp mitt piano igen! Det var uppe ett tag förra året sen tog jag undan det för jag tyckte det såg fult ut men nu har jag under ett par månader saknat mitt piano. Det är så härligt att bara sätta sig ner där och klinka lite... och nu när jag inte pluggar längre inbillar jag mig att jag ska ha lättare för att vilja lära mig nya låtar! Det blir lätt att jag sitter här och klinkar mina vanliga låtar (äen om det inte är något fel på det faktiskt) men ibland kan det ju va bra att lära sig nåt nytt och försöka utveckla pianospelandet lite!
 
Jag saknar lite grann min tid på musikskolan tillsammans med min pianolärare Pär ❤ Oftast hade jag bara övat precis dagen innan men det var ändå alltid roligt att komma dit, Pär var så snäll (för snäll hehe) och vi gick igenom låtarna i min takt och sakta men säkert så lärde jag ju mig dom!
 
Och jag har ju faktiskt tagit 2 st diplom i pianospelandet.. för Associate board.. det är inte så dåligt tycker jag ❤.
 
Jag känner lite att nu när jag jobbar och har mig vill jag ändå fortsätta hålla den kreativa ådran igång.. jag vill liksom inte bara vakna-jobba-träna-sova och så går det runt så..vill ändå som sagt hålla igång med lite pyssel också.. Dels så har jag ju bloggen här! Och så har jag min matlagning och bakning, pyssla med lägenheten, pianot nu, läsa böcker, rita i målarboken, kanske börja med scrapbook igen osv osv.
 
Jag har fått någon fix-idé om att skriva ut massa romantiska kärlekscitat om en hoppfull framtid och klä väggarna med. Typ. Åtminstone vid skrivbordet.. sånt är också pyssligt och roligt att hålla på med! Jag tror det är viktigt, i alla fall för mig, för jag behöver lite utlopp för den sidan av mig också.
 
Jag tog äntligen tag i att packa upp min hushållsassitent så nu har den en finfin plats i mitt kök! Jag tror vi kommer bli mycket bra vänner, jag och hushållsassitenten. Den är så himla fin! Den är som en inredningsdetalj typ.
 
Om jag hade kunnat hade jag nog nästan haft den ännu mer framme och synlig, men det har jag inte plats med! Det får bli sen i köket i mitt kommande hus.. hehe..
 
Ser verkligen framemot att baka bröd och bullar i den här! Jag är ju uppvuxen med vår supergamla assitent från electrolux som är orange och brun. Kanske inte världens snyggaste: men sååå bra! Och den har hållt i alla år. Den har minsann knådat redigt fina bullar den. Och det ska du också få göra min lille finis! ❤
 
Under kvällen skulle jag egentligen tvättat... men någon snodde min tvättid!!! Så istället har jag fixat lite i lägenheten och även stekt upp lite köttfärs som jag köpte innan. Det bidde köttbullar och tacos! Tacos ska jag ha med mig som matlåda imorgon tänkte jag, köttbullarna åker in i frysen. Det är verkligen perfekt att ha färdiga hemmalagade köttbullar i frysen. Bara att plocka upp och värma vid behov!
 
Nä hörrni, nu ska jag kolla lite på serie innan jag kryper ner i min säng. Imorse vr jag så trött att jag snoozade i mer än en timme!! Sjukt!
 
Godnatt och kram! Ny vecka, nya tag, sakta men säkert går vi mot en bättre morgondag.. typ... ❤
 
 
Till top