J E N N I F E E R G E

Mot ett organiserat liv!

Dagar i bilder Permalink1
Typ!
 
Nä, men jag beställde en ny kalender i förra veckan. Och inte vilken kalender som helst: en filofax!!! För den som mot all förmodan inte vet vad en filofax är så är det en slags skinnbok (min är dock låtsas-skinn) där det är en ringpärm inuti där man kan sätta in sin kalender! Det går alltså att byta ut kalender-papperna för varje år, vilket gör att filofaxen går att användas om och om igen!
 
Jag gillar ju att ha en kalender och att ha lite koll på läget, men är så trött på de man köper i affären.. så nu jäklar! Nu ska jag organisera mig.
 
De kalenderbladen som jag fick med börjar dock på 2019 så jag får vänta lite innan jag kan börja använda den.. vilket förvisso är rätt bra eftersom jag nog skulle behöva youtuba lite hur man på bästa sätt använder sin filofax! Den ska bli min nya bästis har jag bestämt Målet är att bli som Ashley i New York Minute filmen. Hehe.
 
Idag var jag på föreläsning på jobbet, Micke Gunnarsson pratade om livsglädje! Den var väldigr bra, väldigt rolig och han kom med många kloka råd. Det är dock, som alltid, lättare sagt än gjort... typ att vara i nuet.. alltid lättare sagt än gjort. Och ibland måste man ju göra tråkiga saker. Typ. Och ibland är det bra att inte vara i nuet, typ på löpbandet när det är 35934832 minuter kvar av tiden..  Det är svårt!
 
Och vet ni?? Jag glömde ta min medicin imorse!! Jag märkte det först när jag kom hem efter jobb och träning. Shit! Men den jag äter tar lååååång tid att gå ur kroppen så jag märker ingen skillnad direkt. Men blev så snopen! Jag har inte glömt min medicin någon gång under dessa 2 år... aja, någon gång ska väl vara den första och det är ett tecken på att jag inte bör stressa så mycket på morgonen..hmm!
 
Nu tänkte jag krypa ner i min säng. Det känns som jag hållt igång HELA dagen. Men jag tyckte det var så kul med en sak på jobbet, jag satt med en utredning vid 17-tiden och tänkte "jag ska bara bli klar och fatta beslut sen går jag hem". Men då kraschade viva (programmet vi använder) 2 ggr på raken så jag bara tänkte "näe det är nog inte meningen jag ska göra denna utredningen idag", stängde ner datorn och gick till gymmet. Haha!! Ibland berättar livet saker för oss.... ibland är det inte meningen helt enkelt!
 
Så.. vi kämpar på.. det är toppar och dalar i den här jakten på prinsen. Snark. Det är synd (och jobbbigt) att jag tar det så personlgit bara och som ett personligt misslyckande... men det får jag jobba med själv.
 
När vi ändå är igång vill jag även beklaga mig på mitt förbannade öra. Just nu tjuter det i det och låter som om det blåser i det. Snälla låt mig få höra normalt igen snart!!!!!
 
Kram på er.
#1 - - Sofie:

Samma sak hände mig när jag satt och planerade igår kväll! Datorn bara stängde ner, klockrent tecken på att det är dags att gå hem ;) fin filofax :D

Till top