J E N N I F E E R G E

Hemnes <3

Inredning, Underbara dagar Permalink0
Förra helgen när jag och mamma var på Ikea i Älmhult köpte jag en fin 5-lådors hemnes byrå till vardagsrummet.. men jag köpte den inte på ikea utan av en privatperson via blocket!! Hihi. Istället för 1300 kr nypris fick jag den för 800. Som ny! Dessutom ihopmonterad (vilket är guldvärt för mig som är mer eller mindre handikappad vad gäller att montera ikea-möbler).
 
Inne på ikea fyndade jag en ny liten växt att ha bredvid tvn! Tidgiare hade jag min palm från ullared där, men den har varit död sen länge.. nu provar jag en annan växt (vet ej namnet) men tyckte den var himla fin!
 
Mitt vardagsrum börjar faktiskt bli färdigt vad gäller möbler.. det som saknas är väl något på väggarna och eventuellt en matta vid soffan.. men det får ta sin tid. det har ju "bara" tagit 2 år för mig att komma såhär långt i hemmet.. hehe.
 
Inne på ikea hade de även supersöta mini-burkar i 3-pack som jag köpte. Och små kaktusbollar på tub eller vad man ska säga som man kunde ha i vatten.. jag la mina bollar i mini-burkarna och fyllde på med vatten.. lite coolt ändå tyckte jag. Vi får väl se hur länge jag tycker det är coolt.. höhö.
 
Jag väntar på ett paket från jotex innehållandes lite höstiga kuddfodral.. jag beställde det i förra veckan men än har det inte kommit.. sssnark. Men det ska bli roligt när det kommer! Ser framemot lite höstinredning och ta bort det gula och rosa i hemmet (som för mig känns ganska somrigt).
 
Igår var jag på Väla med Julia och Camilla!! Ihhhh.. Vi var där 9.39, alltså innan dom öppnade vid 10.. så vi fick stå på parkeringen och glo ett tag innan de ÄNTLIGEN öppnade dörrarna.. tyvärr så köpte jag jättemycket grejer, men det mesta behövde jag faktiskt. Och att få så mycket grejer för den summan pengar det är inte så farlgit egentligen.. asså om man slår ut det, ni fattar...
 
Nåväl. Jag köpte bland annat toppen som ni ser här ovan inne på zara! Så söt. Älskar vita tröjor av olika slag. Och så åt jag sallad med skagenröra till lunch medan Julia och Camilla tog varsin hamburgare. Mumms!!
 
En gedigen fyndlista blev det:
- 3 st tröjor
- 2 st byxor
- 1 par skor
- 1 par öronmuffar
- 1 jacka
 
.....
 
Efter väla-besöket kom jag hem till mami papi o vilade en stund innan jag gjorde mig i ordning för bbq-kväll hos Celine! Celine och Adam var värdar och det grillades massa kött... med tillbehör som potatis, sallad, fetaost och svamp. Och sås såklart!
 
Det var väldigt trevligt och väldigt gott. Till efterrätt blev det pannacotta. Mums. Tack för trevlig kväll!❤
 
Jag var ganska trött eftersom det blviit en tidig morgon för mig, så jag avlägsnade mig först vid kl 11.. men någon ska ju vara först! Det var skönt att komma hem till sin säng och sova..
 
Idag är det söndag och jag är fortfarande hemma hos mami papi. Jag har målat naglarna och tänkte nu spela lite wow.. japp, Oliver har övertalat mig att köpa wow-tid! Jag har inte köpt några nya expansions (mitt senaste är mist of pandaria) så jag valde att göra en ny gubbe.. en night elf priest med det vackra namnet Stigan. Rätt kul att spela igen faktiskt. Men jag gör det ju för det är skoj, inte för att bli bäst. Och så är det kul att göra något med världens bästa Olski.
 
Puss på er! Hoppas ni haft en bra helg och får en lugn och gosig söndag.
Till top