J E N N I F E E R G E

Tilda 16 år!

Fika, Underbara dagar Permalink0
Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Tildas födelsedag HURRA HURRA HURRA!
 
Japp, igår fyllde allas vår älskade Tildis 16 år. Jag kom hem till Klippis en stund efter jobbet igår och körde hem vid nio-tiden på kvällen. I vanlig ordning låg hon i soffan och pillade med mobbisen. Men det är väl så det ska va! Finis ❤
 
En som var ganska jobbig mest hela kvällen var lille Zazze! Asså som han pep och som han pep och som han pep.. och så höll han på och klättra och gå på pappa när han vilade lite i sängen.Sjukt störig hund!
 
Men han är ju så söt så han kommer undan med allt.. efter maten och efter fikan gick jag och mamma en runda med honom och då höll han på att dra våra armar ur led eftersom han var SÅÅ ivrig med att få gå..
 
Jag och Oliver gav Tilda en gemensam present som låg i den gröna bananpåsen.. där i var et kuvert med ett rim och så en påse med massa lösgodis! Mums. I kuvertet hade jag skrivit ett fint litet rim om att jag och Oliver sponsrade ett nytt sims till henne!
 
Mamma hade bakat zucchiniostkaka som vi åt med grädde och blåbärssylt. Vi = jag, mami o papi. Den var väldigt god!
 
Men ostkakan var inte Tildas val av efterätt utan hon valde daimtårta som efterrätt! Så den smakade jag också.. hehe.. daimtårta är ju ändå så löjligt gott, fastän den är liten och ful (ja, den är faktiskt ganska ful).
 
Som sagt, det var gosigt och litet. Som en vanlig middag fast med lite lyxig efterrätt! Typ. När jag skulle ta tåget hem upptäckte jag att det var bussersättning så jag lånade en bil av mami o papi och körde hem istället, för att slippa ta bussen soms kulle ta en evighet.. Tyvärr blev det en rätt lång restur ändå för det var vägarbete längs 21an och då fick vi krypköra bakom ett stort myskofordon.. blä! Men hem kom jag, efter många om och men.
 
Idag är det fredag och jag har haft en bra jobbedag på jobbet! Det har varit en hel del action på jobbet idag, full rulle mer eller mindre, så tiden gick verkligen fort idag. Nu på kvällen har jag städat lägenheten bara.. det blir bara chillidill resten av kvällen. Jag känner mig verkligen trött efter inensiv vecka. Jag har ju varit igång med träningen mycket nu och det tar på krafterna.. måste lyssna på lille kroppisen!
 
Puss på er. Hoppas ni får en bra fredag. Här ute öser regnet ner och jag njuter av ljudet.. det är så mysigt när man ändå är inne och kollar på film!
Till top