J E N N I F E E R G E

Lucka 17-24!

Shopping Permalink0
Lite såhär eftersläpande kommer nu äntligen lucka 17-24 från min body shop julkalender! Men det är ju aldirg för sent för att presentera lite härliga produkter tänker jag liksom.
 
Bland dessa 8 produkter fanns hela 3 stycken röda! Lite roligt, särskilt med tank på att det ju var jul och en julkalender. Man fick ett par röda scrubbhandskar, ett rött mattläppstift och ett till balsam som man fått innan, fast denna gången i smak och doft strawberry!
 
Det som förvånade mig mest var nog läppstiftet! Det var riktigt snyggt och krämigt och blev fint på läpparna även när det torkade. Det blev en matt fin yta liksom, inte fnasig eller konstig. Läppstiftet i sig var typ julrött. Den perfekta röda färgen asså!
 
Själva läppbalsamet var ocskå rött, men det blev inte så mycket röd färg på läpparna mer än lite glans och lite god smak. Mys.
 
Man fick en till handkräm i en av luckorna! Asså nu har man fått 3 (!) st handkrämer. Haha. Nog för att de är små men.. så mitt förråd med handkräm är ganska fullt.. denna handkrämen doftar shea och asså shea är en av mina favoritdofter från bodyshop. Jag har till och med den på parfym bara för den luktar såååå gott!
 
Sen så fick man en kajal, det är alltid bra o ha! Jag använder kajal dagligen, men det är så lite så det tar rätt lång tid att använda upp en hel penna. Men som sagt: bra och ha! Och nu har jag ju en ny att använda när den gamla är slut.
 
Dessutom så fick man en body lotion! Det har man också fått några stycken, men jag klagar inte eftersom de både luktar gott och gör gott! Denna i doften white musk.. Inte lika fruktig som fruktdofterna utan mer blommig, men ändå mumsig!
 
Det gömde sig ytterligare en badbomb i en av luckorna, denna gången en grön förpackning med doft av green tea. Den luktar jättegott även genom paketen! Som sagt så har jag ju inget badkar så jag vet inte riktigt när jag ska använda badbomberna.. men jag sparar dom båda två, såklart! Något ska jag nog kunna göra med dom.
 
I den absolut sista luckan, lucka 24, så fanns inget mindre en en body butter med doft almond milk och honey. Och asså.
 
Det är nog den godaste doften i hela julkalendern. Snacka om att spara det bästa till sist!
 
Så den här blev jag heeelt kär i. Den luktar mjölkigt nötigt samtidigt som den är söt av honungen liksom. Den är inte lika nötig som shean just eftersom där är honung! Det märks verkligen på doften.. mmm.. sen vet ju alla att body shops body butters är i en klass för sig.. Så bra!
 
Det var alltså alla 24 luckor. Och jag är glad över typ alla presenter som gömde sig i kalendern! Så himla användbara och roligt att prova mindre förpackningar liksom (och sen eventuellt köpa större när de tar slut, om man gillar dom).
 
Måste bara berättar att jag igår var på jobbet från 7.15 till 17.00! Jag tjänade en hel timme och en kvart i flex. Inte illa! Idag kom jag 7.35 och fick 16.45. Jag kämpar på med den där förbannade flexen, rent ut sagt. Jag gymmade efter jobbet både idag och igår. Cyklade som en galning idag! Och nu under kvällen kände jag inte ens för något sött så jag micrade hallon (och agave-sirap annars går det fan inte o äta rent ut sagt, det är alldeles för surt) och hade kvarg till! Asså wow! Jag försöker att inte förbjuda mig någonting eller så men jag behöver ju skärpa mig efter helgerna.. men så tränar jag ju en del och det syns ändå tycker jag! Hade återigen min nya vita crop topp från betterbodies på gymmet idag, men idag hade jag mina gröna korta tights från aimn på mig till. Det var jättefint, tyckte jag.
 
Nu kallar john blund på mig mina vänner. Imorgon fyller Oliver år! Kram på er.
Till top