J E N N I F E E R G E

kom och spela med mig

Dikter Permalink0

de vuxna leker samma lekar som när de var barn

spelpjäser i form av tomma flaskor, brustna hjärtan

schack matt när jag får dig på fall

kärlek är den största vinsten

ändå är det kärleken vi undviker

rör vid min hud

men kom inte under mitt skinn

så nära att det bränns

men inte längre än så

vännen

hela havet stormar när vi snurrar flaskan

och den pekar på dig

de andra tittar på

fnissar förväntansfullt

när våra försynta blickar möts

vuxna leker vuxna

precis som vi gjorde när vi var barn

vill mer än jag visar

men återhållsamhet är nyckeln

eftersom jag måste tänka igenom mitt nästa drag

spelar med hjärnan, förnuftet
med väl valda steg leder jag dig mot förfall

när du fallit för mig är vinsten min

kärlek på mina villkor

schack matt baby

du må ha vunnit mig,

men den som vann spelet

är jag

 

Till top