J E N N I F E E R G E

Besatt av smink

Smink Permalink0
Rubriken är nog århundradets sanning: jag är besatt av smink! Det är som ett beroende. Så kul.
 
Jag beställde ett rejält paket från revolution faktiskt! De hette ju makeup revolution innan men har bytt namn till bara revolution.
 
Det bidde en ny foundtion! Conceal & define heter den och den är typ som en stor paket med concealer i förpackningen.. hehe. Foundationen är supertäckande! Så himla härligt. Jag har en foundation för tilfället som är från lancome. Den är jättebra och luktar till och med gott! MEN! Den är inte så täckande.. det vill man ju inte ha ibland heller men jag gillar att ha en täckande också så kan man variera lite efter tillfälle och känsla. Den här luktar inte lika gott som lancome, men den är himla täckande!
 
Jag beställde färgen f1 som passade väldigt bra på min hy!
 
Jag beställde även en liten burk med grön concealer! Nog för at jag är mer eller mindre röd i hela huvudet, men ibland vill man täcka enskilda röda pluppar typ en finne eller ett eksem som dykt upp.. Den är perfekt under just lancome foundationen osm inte är lika täckande, eftersom det röda då dämpas. När det gäller revolution foundationen så är den så täckande i sig själv att det inte spelar så stor roll.
 
Dessutom beställde jag ett foundationpuder! I färgen p1. Det känns toppen! Jag använder det dock bara under ögonen, i resten av ansiktet har jag mitt löspuder från bareminerals.
 
Som om det inte räckte med alla mina hundra ögonskuggepaletter, så beställde jag 2 till.. kunde inte låta bli!
 
Den till höger är i rosa toner och lite kallare än vad jag brukar ha. Det behöver jag känner jag! Jag har mycket guld och orange, men inget kallt rosa! Så väldigt bra.
 
Sen tog jag en med lite mer bruna och champagniga skuggor.. där var massa fler som jag velat köpa men jag hejdade mig, faktiskt!
 
Denna paletten beställde jag faktiskt inte!! Men den fick man på köpet, eftersom revolution märket hade födelsedag!! Inte helt dumt att få en hel rejäl palett på köpet.
 
Massa fina kompletterande färger i denna ju, majoriteten av dem är skimriga. Vilket passar väldigt bra eftersom jag har typ samma palett från flawless serien i matt!
 
Sist men inte minst beställde jag en concealer från nordicfeel! Denna gång från märket Helena Rubenstein! Jag har hört at den ska vara bra och tänkte: it better be med tanke på priset.. den kostade över 300 kr och är ju inte jättestor direkt.
 
Men jag är så trött på mina mörka ringar under ögonen så jag tänkte att det var värt ett försök. Och verkligen! Den är tjock och täckande utan att bli tung och ful. Så himla fin! Håller länge också. Jag är väldigt nöjd med denna produkt, hoppas bara att den är dryg och håller länge också!
 
Som sagt, jag är besatt av smink... vill redan beställa mer, men hari nte ens provat alla skuggorna än! Ni vet.. konsumtionssamhället. Hehe! Men imorgon är det en ny dag med en ny look och ny möjlighet att prova nya sminkningar. Så kul!
 
Kram på er. Denna veckan är en kort vecka för mig, wiho!
 
Till top