J E N N I F E E R G E

Jennifer ❤ Olivträdet

Blommor och växter Permalink0
Vilket väder vi har! Jag har tagit fram alla mina vårjackor nu och kan faktiskt gå i dem: utan att frysa! Det känns så härligt med värme och ljus tycker jag.
 
Och varmt var det i måndags då jag gjorde i ordning balkongen! Jag planterade, sopade bort och dammsög upp alla löv och övrig skit, skurade golvet med tvättsvamp (japp jag satt på knä och skurade!!) och satte sen upp blomlådorna och torkade av bord och stolar. Gos!
 
Blommorna jag köpte är pelargoner och silvernågot (minns ej namnet) och så köpte jag även ett olivträd! En tant i affären + personal stod och pratade om olivträden och sa att de var fula! Jag blev förnärmad ärligt talat, de är väl inte fula!! Jag tycker de är rätt charmiga faktiskt.
 
Men det har varit långa dagar på jobbet så jag har inte suttit ute på balkongen så mycket nu i veckan. Hoppas på sol och värme i helgen så kan jag sitta där ute då! Har plockat fram ett pussel med som jag pusslar lite på när jag känner för det. Och så kämpar jag med min sockerfrihet! Det går faktiskt riktigt bra, jag är inte överdrivet sockersugen!! Och jag det känns så mycket bättre i kroppen ❤
 
Förra veckan hade jag lite dåligt samvete för att jag bara tränade 2 ggr.. ryggen ströks från listan och idag var det dags för rygg efter 1 veckas vila. Och då går jag och roddar 50 kg HUR LÄTT SOM HELST! Ibland blir man imponerad. Och i måndags blev det 70 kg knäböj. Det känns bra! Jag har tyckt att träningen gått trögt och tråkigt på sistone, så jag har faktiskt köpt ett träningsprogram! Det tänkte jag börja med på söndag. Jag kör klart denna veckan som "min egen" sen sätter jag igång med programmet. Ska bli roligt med något nytt och att utmana sig själv! Jag kan även tänka mig att träningen blir roligare om jag äter bättre, eftersom resultaten kommer snabbare då. Både i form av styrka och definition.. jag har ju inte särskilt definierade muskler men är ändå ganska stark skulle jag vilja påstå!
 
Nåväl. Imorgon blir det konditionsträning efter jobbet. Jag har förresten börjat med brun utan sol igen, på tal om värme.. jag känner mig så mycket fräschare och gladare med lite färg på kroppen! Det gör verkligen väldigt stor skillnad! Sen ska man inte rannsaka mig för då ser man att det är lite småfläckigt.. men men!
 
Kram på er, hoppas ni har haft en bra vecka. Skönt med fredag imorgon tycker jag❤
Till top