J E N N I F E E R G E

Ansvar

Shopping, Tankar Permalink0
Asså ibland kan man verkligen fynda på maxi. Särskilt om man är på fyndhumör, då har åtminstone jag en tendens att hitta allt det där fyndiga som man vill-höber. Alltså inte behöver utan vill behöva. Typ!
 
När jag var där senast och storhandlade blev det lite allt möjligt, bland annat 2 pack skrivböcker! Så himla gulliga. Och perfekta nu när jag har börjat med en Bra-bok. Japp, jag har börjat med Mia Törnbloms bra-bok där man enligt tradition ska skriva ner tre bra saker man är, tre saker man är tacksam för och tre saker man vill ha hjälp med. Igår ville jag ha hjälp med att slappna av: det har gått bra med den saken!
 
Det får en verkligen att stanna i nuet och känna efter: var är jag, var vill jag vara och vad är jag tacksam för? Jag rekommenderar alla att börja med det här! Bara en av alla bra saker som står i hennes bok om självkänsla. Den rekommenderar jag er också att läsa. Särskilt ni som lider av dålig självkänsla. Läs och ta ansvar IDAG!
 
Det här med ansvar tycker jag är viktigt. Jag är ju faktiskt ansvarig för mitt liv, och för att det ser ut som det gör. Om jag inte är nöjd med mitt liv är det MITT ansvar att förändra det. Jag kan inte gå och vänta på att blixten ska slå ner och att allting ska rätta till sig. Det funkar inte så.
 
Samtidigt är det rätt skönt och "släppa" ansvaret ibland. Då menar jag det stora ansvaret. När man känner att man är rätt vad gäller jobb, familj, boende så kan man ju släppa det lite och koncentrera sig på ansvaret i det lilla. Typ ansvar för vad jag ska äta till middag, hur jag tänker och vilka jag vill umgås med. Klart man kan hålla igång med allting på samma gång, men det tycker jag är svårt och då känns det oftast som att allt går dåligt istället. Därför övar jag mig nu på att ta aktivit ansvar för vissa delar, medan andra bortprioriteras tills bättre tider: då det jag vill ska hända har hänt liksom.
 
För att återgå till maxi så vcill jag visa er den här superfina burken som jag hittade för halva priset. Om den skrek Jennifer? Oh yes.
 
Vi har liksom sjukt stor makt över våra liv och vårt mående! Det är fräckt och läskigt på samma gång: men väldigt hoppingivande. För jag kan förändra om jag vill! (Nu vill jag kanske inte förändra sådär jättemycket utan mer mina tankar om mitt liv, men ni förstår vad jag menar).
 
Som jag tror jag har nämnt någon gång innan så råkar jag i princip alltid köpa med mig nagellack hem från maxi när jag är där. Denna gången var inget undantag. Det blev rosa och blått nagellack + ett nytt topplack. Det blåa är en såå fin sommarfärg, det rosa också!
 
Det har varit dödsvarmt här idag, men så härligt på samma gång. Jag har gymmat och solat och tvättat. En trevlig blandning av göromål! Att ha semester är ju typ det bästa som finns!
Till top