J E N N I F E E R G E

Senaste nytt..

Dagar i bilder, Shopping Permalink0
... i mitt hem är bland annat den här muslin från Ewalie! Hittade den på apotea när jag skulle beställa lite andra produkter. Tyckte inte det var så fasligt dyr och provar gärna glutenfria múslis och ser om det finns någon som är godare än finax müslin som mamma jämt har..
 
Något besviken blev jag dock på den här müslin: för det var mer eller mindre bara glutenfria havregryn och lite torkad frukt. En sådan müsli hade jag ju kunnat göra själv! Finax ligger ännu i topp på glutenfria müsli-skalan.
 
Här ser ni resterande inköp från apotea! Jag köpte äntligen en ny brun utan sol, denna gången från aco! Jag har tidigare haft st tropez men har tröttnat lite på den (plus tycker den är lite smådyr). Så nu provade jag aco och blev positivt överraskad! Väldigt lätt att applicera och den färgade inte av sig på mitt lakan (WIHO!). Jag köpte dock en applikationshandske från st tropez, vilket är det blåa ni ser i bakgrunden. Den var riktigt bra!
 
Vad gäller hudvård har jag hållt mig till weleda och eucerin ett tag nu.. men har tyckt att eucerin är för dyrt, weleda går inte in tillrcäkligt i huden för att tvätta bort allt smink, så nu var det dags att prova något nytt! Det blev en rengörningslotion från Idun minerals! Har aldrig provat det märket innan, men jag gillar verkligen den här. Den går in i huden, jag känner mig ren efteråt, samtidigt som den är skonsam för lille huden. Toppen!
 
Som om det inte var nog klickade jag även hem lite nytt smink från cocopanda.
 
Jag köpte min nya favvo-foundation från Lancome, den är dyr men prisvärd och bra för huden! Dessutom luktar den gott! Känns lite knasigt att en foundation luktar överhuvudtaget, men jag klagar inte..
 
Slog till med bronzern bahama-mama från the balm som varit poppis länge. Den tycker jag väldigt mycket om, särskilt såhär på sommaren! Den beiga förpackningen med svart kork till vänster är baking powder från makeup revolution: alltså löspuder att sätta sminket med. Himla bra!
 
Från sportamore kom det två saker från adidas: ett par nya skor och ett nytt linne! Linnet är sååå snyggt till mina vita tights. Och skorna passar till typ allt!! Tycker det är perfekt med sneakers, särskilt om man vill klä ner en klänning eller kjol, tar man ett par sneakers till så ser man genast mer "vardaglig" ut än om man hade haft klackisar eller liknande. Och ibland vill man ju klä ner en outfit lite!
 
Så väldigt nöjd med dessa inköp, har verkligen behövt nya sneakers länge, så kanske att det är det bästa köpet...!
 
Här hemma så har jag precis ätit bananpannkakor med glass! Alltså igår var det ju jättevarmt: idag är det mycket svalare? Så knasigt med skiftande väder, men rätt skönt att det inte är tryckande värme. Var ute och promenixade en stund innan idag och nu tänkte jag hoppa in i duschen!
 
Hoppas ni får en fin fredag! För den som inte förstått har jag alltså tagit ledigt idag.. så skönt.. .ändå vaknade jag klockan 6 PING PING typ och var jättepigg. Somnade om till 8 sen gick jag upp för var kissnödig och hungrig och pigg på en gång. Inte lätt att vara tant som jag!
Till top