J E N N I F E E R G E

Rhodos dag 2

Rhodos 2014 Permalink0
 
Detta var vår vy från balkongen! Vi såg rätt ner i poolområdet plus till de andra lägenheterna på hotellet. En massa andra hotell såg vi också.. snacka om att det knappt gick att hålla ögonen öppna när jag drog loss mörkläggningsgardinerna: ljuset var fruktansvärt starkt!
 
Och värmen! Den saknar jag nog mest faktiskt.. det var så skönt redan på morgonen! Och om ni undrar så fungerar inte klockan som är längst ner i den högra bilden. Den stod på tio i tio hela veckan.. hela tiden.. :)
 
 
Frukosten varade mellan 7-10. Vi kom dit vid 9-tiden.. var gaaanska trötta sen gårdagen.. frukosten var helt fantastisk! Fylld med massa olika alternativ, grönsaker (fast ingen vanlig grönsallad huu!), ost, bullar, stekta rätter, pannkakor (!), nutella (!), frukt och efterrätter.. mmm... :) :)
 
Min frukost bestod denna morgonen av lite frukt, salami, yoghurt och apelsinjuice! Tror det var det hela. Blev supermätt! Dock saknade jag mina älskade bananchips som de hade i mängder på Kos.. det är ett pyttelitet minus!
 
Tildas frukost under alla dessa dagar var pannkaka/fralla med nutella. Alternativt fralla med smör och gurka :)
 
 
Vi gick på en liten upptäcktsfärd efter frukosten. När vi kom var det ju så mörkt att man knappt såg hur hotellet var beläget. Men det låg verkligen mittemot stranden. Inte alls långt! Och vilken strand sen då!! Visserligen var det stenstrand - men kolla in vattnet!! Blått och superklart.. :) :)!
 
Ser ni hotellets lyxiga ingång? Helt i glas med marmor. Superfint tycker jag. Vårt hotell hette Mitsis "Grand Hotel" för er som är nyfikna :)
 
 
Men vi stannade dock inte vid stranden! Vi lade oss istället vid en av poolerna. Denna poolen är inte den vi såg från balkongen :).
 
Poolen var väldigt fin och fräsch! Men med saltvatten som var väääldigt salt! Inte så gott att få kallsup i... bläää.. sved i hela munnen sen och på hela kroppen mest. Men man flöt lätt! Jag simmade x antal längder i bassängen.. älskar ju att simma eller att bada överhuvudtaget!! :) :)
 
 
Sen blev det lunchtajm! Då var det en fin salladsbuffé uppdukad.. och de hade ädelost!! Så fort de hade ädelost på buffén var jag där och roffade åt mig. Det blev mitt godis typ.. i löööv it.. :) :)
 
Och som ni ser blev min lunch en salig blandning av maträtter.. det ser faktiskt inte jätteaptitligt ut när man ser det sådär. Men det var väldigt gott!! Där var ett ris som de kallade för "cabbage rice" som var myyycket gott. Och så hade de pasta med skaldjur - mmm.. :) :)
 
Även till lunchen fanns det en massa efterrätt.. och frukt.. :)
 
 
Jag hade på mig min superfina sarong som jag är så nöjd med!! Hade verkligen sett framemot att ha den på mig. Inte nog med att den är fin.. den är även superskön! Är som att gå runt naken alternativt som att gå runt med ett tunt tunt tunt lager tyg.. :)
 
Färgerna är så fina att titta på!,
 
 
Vid middagen kunde jag inte hålla mig.. var tvungen att smaka pannkaka plus nutella! Tog chokladglass och bananglass också. Den där bananglassen var to die for!
 
Och nutellan.. det är nåt speciellt med den.. det är inte vanlig nutella, den här är mer nötig än vad vanlig nutella är.. dessutom var den varm och rinnig och alldeles PERFEKT!!! Jag hade kunnat äta skålar fyllda med det!! MMM!! Pannkakan var också väldigt god, den var tjock som en liten krabbelur.. mums :) :)
 
På kvällen gick vi runt i stan och försökte hitta lite. Solnedgången var väldigt vacker, men solen gick ner så fort! Poff, så är den nere!
 
Det var mysiga gator vi gick på - bara det att det var en himla massa trafik! Och en hiiimla massa mopeder och motorcyklar. Med folk som inte använder hjälm! Korkat om jag får säga det själv.
 
Men det var en himla mysig dag.. längtar tillbaka!! :) :)
 
 
Till top