J E N N I F E E R G E

Mysdagar och nyår!

Dagar i bilder, Tankar Permalink0
 
Hej bloggen!!
 
Ja asså de senaste dagarna har jag mest gått runt i myskläder. Jag tog med mig massa kläder ner hit (vet inte riktigt hur jag tänkte??) men har långtifrån använt allt! Har bott i mina emojibyxor fram tills häromdagen då jag köpte ett pyjamasset på Cubus - där man fick ett par jättemysiga gråa tights till tröjan! (som inte är någon av tröjorna på bilden om ni undrar).
 
Sen så har jag pluggat också. Så mys och plugg har jag väl mest sysslat med.
 
Men idag är det nyår och det nya året ska jag fira in hemma hos mormor! Vi ska inte smälla några raketer som tur är och jag hoppas att grannarna runt omkring inte heller smäller så många.. me no likey raketer och det gör inte djur och andra vettiga människor heller (sorry ni som gillar raketer men det är faktiskt SKIT!)
 
Och nu har jag bytt kläder från myskläder till lite finare kläder och satt upp mitt smutsiga hår i en totte. Asså om man drar bak håret i en hög totte när det är skitigt så blir det som om håret är rent! Det är så bra med uppsatt hår ibland asså, och det är inte bara praktiskt utan snyggt också.
 
Om ni undrar om nyårslöften eller nyårsmål så har jag inga.
 
Jo, ett. Att jag ska ta hand om mig själv lite bättre.
 
Det är typ det. Allt annat orkar jag inte ha. Jag vet att jag hade många och var ganska engagerad i det för några år sen (men det började sakta avta förra året tror jag). Orkar verkligen inte ha något om träning och vikt och mat för det vill jag inte ens tänka på, jag vill bara äta när jag vill, träna om jag vill och skita i det om jag vill. Bläääää säger jag. bläää på allt förändra sig själv skit det enda jag ska förändra med mig själv är att jag blir snällare mot mig själv - alltså tar hand om mig själv bättre. Dats it liksom.
 
Orkar inte ha nåt annat heller, typ skriv mer, även om jag kanske hade velat. Jag orkar  bara inte skriva upp massa krav som jag ändå inte orkar fylla i för jag har redan så höga!
 
Så om ni känner rlite grann som jag eller känner igen er i det här: skit i de där nyårsmålen. Asså bara fak dem.
 
Och 2015. Vilket år. Det har på sätt och vis varit ett skitår. På andra sätt har det varit jättebra för det har hänt mycket inombords. Verkligen toppar och dalar om man säger så. 2014 var också lite kaosartat. Detta med. Shit pom fritt liksom, och ändå har jag överlevt skiten.
 
Men det är ändå mycket ilska jag har inom mig över många saker och den ilskan kan ibland vara drivkraft asså. Det har jag lärt mig under året!  Att ilska kan vara en drivkraft. Det är power i det. Och missförstå mig rätt,j ag går inte runt och är arg hela tiden, men jag har nog aldrig någonsin varit så arg som jag varit detta året och det är skönt, för jag har alltid varit sådär behärskad ni vet och det orkar man inte!!!
 
Ja, frågan är nu hur jag ska summera detta blogginlägget.. Ehh.. Ja.
 
Ett känslosamt år kan man väl säga!
 
Låt oss möta 2016 med ett knytnävsslag typ. Bäm. Och fak alla som säger att vi ska förändra oss!
 
KRAM ÄLSKADE BLOGGISAR <3
Till top