J E N N I F E E R G E

Hemmapyssel

Inredning Permalink1
Ja, idag har det som rubriken antyder blivit en hel del hemmapyssel! Först och främs kan jag motvilligt erkänna att jag tog sovmorgon till strax innan tio.. fy skäms men precis som alla andra dagar där jag tar sovmorgon så överlever jag den här dagen också utan några större krämpor! Man få faktiskt sova lite längre ibland, om man vill det. Det påverkar inte ens människovärde.
 
Nåväl! Efter att ha duschat av mig min brun utan sol, ätit frulle med rederiet och flätat håret ställde jag mig i köket för att baka bröd och lägga in sill! Gooooos om jag får säga det själv. Dock ser köket ut som ett bombnedslag för närvarande, men det är en annan femma..
 
Här ovan ser ni mitt före detta sminkbord inne i sovurmmet! Ja, förut hade jag massa smink på det men jag tycker det såg så tråkigt ut... och på senare tid märkte jag liksom att jag ändå bara bar ut det i hallen när jag skulle sminka mig, sen bar in det i sovrummet igen.. sjukt opraktiskt...
 
Så nu har jag istället gjort ett parfymbord! Och satt dit min FINA kandelaber (fynd från soprummet här nere då va) och så en fin påsklilja nu till påsken! Jag tycker det blev redigt bra. Dessutom är parfymer på något sätt rätt så fina att ha som inredningsdetalj, det är ju rätt så elegant (plus ett tecken att man ja tar hand om sig och bryr sig om sin doft.. hehe.. jag har kanske lite väl många men det är en heeeelt annan diskussion).
 
Frågan är då: var tog allt smink vägen?!?!?
 
Jo! Jag bar in det på toa istället. Så nu har jag sminket inne på toa vilket känns mer naturligt. Och det blev fint i min lilla hörnhylla! Fortfarnade bär jag ut sminket i hallen när jag ska sminka mig (för den spegeln och det ljuset är bäst) men nu hämtar jg ju i alla fall allting på samma ställe: på toan! Jag ska bara försöka få in i hjärnans muskelminne/vaneminne att sminket alltså är på TOA inte i sovrummet... det är som när man byter plats på saker i kökslådorna: det tar tid att vänja sig vid den nya platsen!!
 
Tänk då med tankar.. att vi vänjer oss vid dem med.. och att det tar tid att lära känna och börja umgås med andra tankar. Det är en bra reflektion för oss som tenderar att ha ganska många negativa  och självkritiska tankar (även om mina lättar upp mer och mer).
 
Jaha? Annars då? Jo jag pluggade en stund sen gick jag visst och tränade lille rumpen. Jag är typ alltid öm i kroppen efter träningen... det är inte träningsvärk längre, för det stadiet har jag passerat, men man går runt och är öm i de muskler man tränade dagen innan. Snark. Fast samtidigt rätt så skönt! Det är livsstil! Typ...
 
Som om det inte var nog har jag även strukit mitt stooora tvättberg och påskpyntat i lägenheten. Det får ni bilder på imorgon! Om jag misslyckas med min karriär som socionom tror jag att jag hade blivit en ganska bra hemmafru... hehe!! Sen att misslyckas som socionom med den arbetsmarknaden som är nu det är typ omöjligt.. lol.
 
Nu måste jag se ett avnitt rederiet innan läggdags, det var så sjukt spännande i förra avsnittet (och sorgligt!!) så jag bara måste se mer!
#1 - - Mamma:

Vad fint det blev! 👍🏻😍
Hemmafru 😂😂😂😂😂😂

Till top