J E N N I F E E R G E

Mat-flow

Dagar i bilder, Mat Permalink0
På sistone har det gått rätt så bra med min matlagning! Bra i bemärkelsen att det är roligt, jag provar på nytt och jag tycker om det! I förra veckan gjorde jag hemmagjord pizza med jäst i degen och hela köret. Det är sååå himla gott. Inte samma sak som köpt pizza, men ändå sjukt gott!
 
Det är liksom roliga grejer som är i min kyl och ibland har jag svårt att välja vad jag ska äta på kvällen för där är så mycket! Detta gäller främst typ de kvällar jag äter "fil och macka", vilket inte längre är så mycket just fil och macka utan snarare kanske kvarg, riskaka, knäckebröd, kräm, ägg eller lite fullkornsbröd..mumsss!
 
Har dock tröttnat lite på kvargen alltså.. jag väljer att köpa smaksatt kvarg (tycker naturell kvarg är så trä-igt) utan tillsatt socker.. så istället tillsätter de ju sötningsmedel.. det är ju bra i den bemärkelsen att det inte blir lika hög sockerhalt MEN den här smaken av sötningsmedel är inte jättegod. Den lämnar liksom en konstig eftersmak i munnen och nja jag börjar tröttna lite. Dessutom är det få kvargar som inte har tillsatt socker!! Typ alla har det? Och ändå går man runt och tror det är nyttigt med kvarg?! Det är det såklart ändå, men ni förstår vad jag menar.. när ett livsmedel blivit så hypat och sen visar det sig att jaha de här smaksatta de har ju massa socker i sig.. typ!
 
Äsch, alla äter vad dom vill och jag är inte den som är den men jag är noga med att äta bra på jobbet så att jag orkar med dagen och orkar träna efteråt. Sen är det viktigt med maten efter träningen med. Sen sover jag. Så jag är väl ändå noga hela dagen då kan vi väl säga!!
 
Men som ni vet så har jag inte kunnat träna på sistone, men nu, NU, är kristallerna mer eller mindre i ordning! Ingen är lyckligare än jag, mitt huvud och min kroppis. Så imorgon blir det första passet på länge! Myyyys.
 
Dagens middag blev en kräftpasta: alltså spaghetti med körsbärstomater, purjolök, vitlök och så kräftstjärtar... mmmmmm... älskar kräftor!!
 
Det blev en portion idag och så 4 matlådor. Perfekt! Dessutom gick det fort att göra. Det receptet hittar ni i ICAs senaste buffétidning.
 
Påvägen hem från jobbet "råkade" jag gå inom hemmakväll och köpa med mig en liten påse med lösgodis. Frågan är dock om jag är sugen på det nu eller inte? För när jag känner efter är jag mer sugen på en skål med kräm och en kopp te.. mm.. får nog bli det.. kanske tar någon /några godisbitar efteråt..!
 
Kram på er, äntligen känns mitt huvud bättre! Tips från coachen: skaffa inte kristallsjuka. Det är bara jobbigt.
 
 
Till top