J E N N I F E E R G E

Kvidinge loppis LEVERERAR

Inredning, Shopping Permalink2
Efter en lång stunds velande bestämde jag och mamma oss för att åka till Kvidinge loppis i söndags. Egentligen skulle ingen av oss ha någonting direkt, ändå kom vi hem med lite allt möjligt. Jag fyndade massa saker som jag är sååå nöjd med! Älskar verkligen loppis!
 
Först gick jag och mamma runt lite trevande kring borden och kollade på porslinet.. köpte en eller två grejer sen VIPS ropar dom ut "Fyll 1 påse för 20 kr med porslin!!". Jag och mamma tittar på varandra och no words needed: vi köper varsin påse. Typ så gick det till (nästan).
 
Håhå vad roligt det var att bara plocka och fylla påse! Med risk för att ha tagit allt för mycket men ändå.. 20 kr liksom! Det är ju rena fyndet.
 
Så jag plockade åt mig ett par små tallrikar med bruna blommor på, som jag tänkte skulle passa fin fint till mina nya koppar från ikea med korkunderlägget. Och det blev ju superbra!! Köpte även skålen som där är choklad i på bilden!
 
Vid 14.30 var det auktion och innan dess kunde man gå in i själva auktions "båset" och kolla vilka föremål som skulle vara med på auktionen. När vi hade plockat färdigt våra påsar så var det dags för auktion! Det var min första gång på auktion faktiskt men gud vad kuligt det var! Utroparen skrek och budarna skrek tillbaka.
 
När han ropade ut den här för 50 spänn och någon tog det budet höjde jag till 100 kr och fick hem mig en superfin lampa! Jag visste inte om den skulle funka eller ej, men tänkte den är fin som prydnad också, men idag satte jag i sladden: och den funkade! Perfekt ju! Så mysig lampa och ger fin belysning. 100 kr, vilket fynd!
 
Jag plockade även med mig en vas i glas och en burk med korklock i min 20-krs påse!
 
Jag hittade även en mjölkkanna som jag inte kunde låta bli, även om jag redan har 2 st hemma.. men som ni ser, denna går ju i en mer "gammel-vit" eller "natur-vit" färg än de andra. Plus den har blåa blommor på sig. Så söt. Den får vara med i vitrinskåpet.
 
Det fick även plats en salladsskål i min påse! Alldeles lagom för just sallad eller annat som man vill ha i ett uppläggningsfat.
 
På auktionen hade jag redan innan spanat in en piedestal... har sett liknande på andra loppisar och på Förmedlingscentralen.. så fina och kostar vanligen typ 500 kr.. så jag var nyfiken på att se vad den hamnade på auktionen.
 
Först ropade han ut den på 100 kr och jag nappade! En bjöd över til 150 och då bjöd jag upp till 200... sen blev det tyst och utroparen bankade med sin klubba: såld till 200 kr till damen i randigt: mig! ASSÅ! Vilket fynd.
 
Den passar alldles utmärkt i mitt hem med sina bruna marmorplattor och sina ben i mässing. Som ni ser är där även lejontassar längst ner. Så himla himla fin. Mannen som bjöd över mig kom och pratade med mig efteråt och sa att de burkar kosta upp till 800 kr annars.. så 200 var verkligen ett fynd. Den här och lampan var alltså det jag ropade hem på auktionen. Så nöjd!

Typ 5 minuter innan de ropade ut att man fick köpa en påse och fylla den för 20 kr köpte jag paret till vänster för 15.. lite snopet men de var ändå värda det tyker jag. Så söta! Ett litet gulligt par alltså som man bara måste ha båda två. För närvarande står de i min fönsterkarm.
 
I min stora 20-krs påse stoppade jag ner en sockerskål som jag tittat på i början men var "för snål" för att köpa (den kostade 5 kr..). Men till slut kom den med mig hem ändå. Det är alltså den som har röda detaljer och körsbär på magen!
 
När jag ändå var igång så inventerade jag i mami o papis källare och hittade den här pallen! Den är från Jerker och mami o papi visste inte var de skulle ha den just nu så jag fick låna med mig den hem! Jag vet inte heller riktigt var jag ska ha den men ställde den provosoriskt i köket, tillsammans med lådan för telefoner som jag också fått av mamsen.
 
Tycker den står bra där så länge!
 
Så nöjd med alla mina fynd, men snart får jag ju inte plats med mer här hemma.. får flytta till större.. typ! ❤  Nä kanske inte men åh. Tycker det är så fint när man blandar gammalt med nytt och det är det jag försöker göra här hemma ju! Vad tycker ni om mina fynd och mina bilder?❤
#1 - - Sofie:

Fina fynd! Och gillar ditt tänk med att blanda nytt och gammalt 😀😍

#2 - - Mamma:

Jaaaa vilken rolig loppis & vilka fynd du gjorde. 👍🏻😍🤗❤️

Till top