J E N N I F E E R G E

Leetspråk

Tankar Permalink4


Min mamma skickade ett sms där det stod: Vad blir det för mat idag?
Jag: Potatismost och korv
Mamma: Aha! Tack!
Jag: Np m8!
Mamma: Jisses! Vilket språk! Jag får ju anstränga hjärnan för att förstå...

Haha och då kom jag att tänka på det hära leetspråket som tja, i princip alla använder. Medvetet som omedvetet. Ovanstående förkortningar är bara några stycken, det finns fler. De är de vanligaste. Jag använder många av dem tbh ;) HAHA. Nej jag ska försöka att prata svenska nu. Det är lite fult att man skriver ju medvetet fel. Pwn/pwned/pwnage = own/owned/ownage t.ex. Och zomg är ju också en felstavning, det var nån som råka komma åt z på tangentbordet, haha! Men det är kul. Det är ju mest vi unga som använder det, men tänk för alla äldre, tänk om man inom några år börjar prata sånt här väldigt mycket, hur ska de då hinna mer om de inte kan? Jag menar det här med datorer har ju gått jättesnabbt. Datorn är ju mångas bästa vän numera, haha. Eller ovän, vad vet jag?

Jag diggar leetspråk. Det är lite sådär coolt. Men man ska ju inte överdriva. Bara slänga in lite såna ord här och där, där det passar! Vad tycker ni? ;)

#1 - - em:

dataspråket ftw<3

#2 - - Din kära moster:

Jag fattar ingenting. Så jag ingår väl i skaran "äldre". Fan.

#3 - - em:

sv:

I LOVE CHEESECAKE<3

#4 - - Jennifer:

Stackars dig Lena. Ska jag översätta dem till dig?

Till top